zondag 6 oktober 2024

Hulpkaartjes voor de tafels

 Ooit kwam ik hulpkaartjes voor de tafels tegen. Ik heb geen idee meer waar exact, maar ik weet wel dat ik ze al heel vaak in mijn klas inzette. Want het is nu eenmaal zo dat sommige kinderen moeite hebben met bepaalde oefeningen. Ze krijgen ze maar niet in hun hoofd. En dan heb ik een handig hulpmiddel. Ze zijn in het thema Leendert Jan Vis en het was ooit mijn bedoeling om ze ook in Geronimo Stilton-stijl te maken, maar daar kwam ik eigenlijk nooit toe. Niet erg, ook op die manier zijn ze zeker inzetbaar. Ze zien er als volgt uit...


Uiteraard zocht ik weer een passende doos...


Zo zit alles netjes opgeborgen. Intussen viste ik nog veel verloren kaartjes uit dozen en zakken. Zou het toch kunnen dat plots hier alles netjes gesorteerd is. Een wonder zou het zijn :).

Wil je deze kaartjes ook graag gebruiken? Download ze dan hieronder.

Moest de link niet werken, laat het me dan zeker weten.

Ik wens jullie nog een fijne zondag!




Het enige wat je hoeft te doen is een voorraad aanleggen en zo kun je ze op de bank van de kinderen kleven als je merkt dat ze blijvend moeite hebben met een welbepaalde oefening. Uiteraard kun je meer kaartjes van de grotere tafels gebruiken dan van de kleine. Dus het is eigenlijk slimmer om niet van elke oefening evenveel hulpkaartjes te maken (zoals ik jaren geleden, zonder ervaring, deed) :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nog een dosis woordzoekers!

 Vorige week vertelde ik jullie hier over mijn woordzoekers en ik liet toen ook verstaan dat er nog veel meer waren. Deze zijn intussen ook ...