donderdag 26 september 2013

Hoekenwerk!

Vorig jaar stond ik voltijds in het tweede waardoor ik naast alle andere vakken ook elke week een uurtje hoekenwerk probeerde te geven. Er kroop heel wat tijd in het organiseren van dat uurtje, maar achteraf gezien bleek het altijd een heel leuk uurtje.

Het is dan ook meer dan de moeite om even wat tijd in je voorbereiding te steken. Hoekenwerk kun je immers een aantal jaar gebruiken. Ik ging op het net op zoek naar geschikte pictogrammen en kwam bij Leendert Jan Vis uit. Ik werkte ze uit voor mijn klas en ik maakte zowel kleine als grote pictogrammen. De kleine gebruikte ik voor mijn 'hoekenwerkbord'. De grote pictogrammen gebruikte ik voor de hoek zelf.

Hieronder zie je alle twaalf de pictogrammen in het klein.








Wil je ook graag aan de slag met deze pictogrammen? Kijk dan snel even hieronder.
Hier vind je de grote prenten en hier de kleine.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...