zaterdag 21 september 2013

Werkblaadjes voor oefendictees

Iedereen weet intussen al dat ik in een 'Stiltonklas' werk. Ik maakte binnen dit thema ook blaadjes om spelling te gaan oefenen. De eerste keer dat ik deze werkblaadjes gebruikte, was in het derde leerjaar. Ik gaf de kinderen elke dag een extra dictee en dat resulteerde in scherpe resultaten voor de hele klas. Zeker voor de zwakkere spellers is dit een heel goeie inoefening. Door de te kennen woorden heel vaak te schrijven, worden ze toch stilaan maar zeker ingeprent. Ook voor de andere kinderen is het steeds een goeie herhaling. Uiteraard is het mogelijk om te gaan differentiëren en aan bepaalde kinderen moeilijkere woorden te vragen. Ik paste dit systeem ook toe in het tweede leerjaar, maar daar vind ik de kinderen nog wat te klein.

Hieronder zie je een voorbeeld van de blaadjes. Je hebt er eentje voor woorden en eentje voor zinnen.



Wil je ook aan de slag met deze blaadjes? Het blad voor het woorddictee vind je hier, het blad voor het zinnendictee hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...