zondag 8 september 2013

Verjaardagskalender voor je klas, dansgroep,...

Hier ben ik weer! Het moet weer heel snel gaan want het is al laat, maar ik hoop vanaf nu weer dagelijks (of toch zo goed als) iets te kunnen posten. Er staan hier immers heel wat ideetjes te popelen om gepubliceerd te worden :).

Het was de afgelopen weken wat stil want op maandag 19 augustus kreeg ik goed nieuws van mijn school. Daarom had ik het de laatste tijd weer heel erg druk met het uit de grond stampen van mijn Stiltonklas in het tweede leerjaar. Ik raakte net op tijd klaar, maar er is nog steeds heel wat werk. Wat wil je met een klas van 30 kindjes...

Bon, ik hoef je natuurlijk niet al mijn verhalen over mijn drukke weken te vertellen. Ik ben hier om materiaal en ideeën met jullie te delen.
Deze vakantie ging ik op zoek naar een originele verjaardagskalender. Ik werkte de afgelopen jaren steeds met ballonnen, maar ik wilde wel eens iets anders. Uiteindelijk bekwam ik dit:

1. Ik zocht een afbeelding van een simpele taart en vond die hier. Zoals er in mijn bekend recept staat, kleurde ik de taart met wasco in, overtrok ik de lijnen met zwarte stift en knipte ik alles uit.


2. Voor de jarige kinderen maakte ik een kaars. In de kaars staat de naam van het kind, in het vlammetje de datum. Ook de kaars werd ingekleurd met wasco, overtrokken met stift en uitgeknipt.


3. Als je de taart en de kaars samenvoegt, dan bekom je dit. 


4. Deze taart hangt nu aan mijn klasdeur en ziet er als volgt uit:



Deze kalender kan uiteraard ook buiten de klas gebruikt worden. Denk maar aan de jeugdbeweging, de muziekles, de dansgroep,...

Zin om ook zo'n kalender te maken? Dan krijg je van mij het sjabloon van de taart en de kaarsjes, gratis en voor niks. Kijk gewoon even hieronder.
Het sjabloon voor de taarten vind je hier.
Die voor de kaarsjes hier.

6 opmerkingen:

  1. tof idee! zou je deze willen mailen aub? vanassel@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou je me de taart en kaarsjes ook willen mailen?? Merci! kellange@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanaf vandaag makkelijk te downloaden hierboven. Sorry voor deze late reactie!!!

      Verwijderen
  3. Super idee! Wil je ze me doormailen alsjeblieft?
    Dankjewel!!!!
    lesley.verhaeven2@live.be

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...