donderdag 19 september 2013

VERSE tomatensoep

Het wordt stilaan weer wat kouder en dan kan een kom dampende soep natuurlijk deugd doen. Vroeger noemde ik mezelf geen echte soepdrinker, maar doordat het ventje er amper zonder kan, geniet ik er de laatste tijd ook wel steeds meer van.

Ik heb de afgelopen maanden heel vaak courgettesoep gemaakt, maar doordat mijn ouders heerlijke, verse tomaten hebben, werd het de laatste tijd steeds tomatensoep. Niet gemixt en zonder balletjes, maar o zo lekker.





Ingrediënten
* Uien (2)
* Prei (+/- 250 gram)
* Tomaten (6-tal grote)
* Kruiden
* Water (+/- 2 liter)







Bereidingswijze
Smelt de boter in je kom en snijd intussen de twee uien.
Stoof de uien in de gesmolten boter.
Neem één of twee preistengels (ongeveer 250 gram) en snijd die in kleine stukken. Ik gebruik zowel het wit als het groen.
Stoof de prei mee met de uien.
Snijd een aantal tomaten in hele kleine stukken zodat je straks mooie rode soep hebt. Ik gebruikte hier 8 kleine tomaten.
Laat de tomaten ook even meestoven met de andere groenten.
Voeg kruiden en water toe. Ik gebruikte hier één zakje kruiden en twee blokjes. Ik goot een kleine twee liter water bij de groenten.
Ik liet alles een twintigtal minuten koken.

Smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...