donderdag 12 september 2013

Winterchalet

Oké, ik geef het toe. Het is nog wat vroeg om aan skiën te denken. Toch heb ik genoten van een boek dat zich afspeelt in een typisch wintersporttafereel. In 'Winterchalet' van Linda van Rijn gaan vier vriendinnen samen op reis. Ze willen even ontspannen, maar komen zo waar in een nachtmerrie terecht.

Gegevens

Uitgegeven in: 2012
Uitgeverij: Marmer
Omslagontwerp: Riesenkind
Omslagillustratie: Istockphoto
Zetwerk: V3-Services
Druk: Hooijberg/Haasbeek
ISBN: 978 94 6068 085 4
Aantal pagina's: 246

Flaptekst

Tijdens een gezellige skivakantie in het Oostenrijkse Kirchberg kunnen de vriendinnen Karen, Chantal, Isa en Annemieke eindelijk weer eens tijd met elkaar doorbrengen. Door haar werk kan Annemieke pas later aansluiten, maar dat mag de pret niet drukken. Ook zonder haar genieten de andere drie de eerste dagen van de besneeuwde hellingen, het stralende weer, de zon en de altijd gezellige après-ski in het Oostenrijkse skidorp.

De vakantie krijgt een onverwachte wending als een van de vriendinnen op brute wijze wordt vermoord. Rechercheur Günter Wolfsberg start een onderzoek. Hij ontdekt al snel dat sommige mensen wel erg graag de verdenking willen afschuiven...

Mijn beoordeling (+/++)

Dit is het eerste boek van Linda Van Rijn dat ik lees. Het leest heel erg vlot en je bent onmiddellijk mee in het verhaal. Sommige scenes worden ook niet nodeloos lang uitgesmeerd waardoor er wel vaart achter het boek zit. Het plot vind ik eerlijk gezegd niet zo verrassend. Daarom vind ik dit boek ook geen topper, eerder een goeie middenmoot. 

Bron foto:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...