maandag 23 september 2013

Werkblaadjes aan de lopende band...

In 2005 studeerde ik af als leerkracht en een jaartje later als journalist. Vanaf september 2006 ging ik dan ook op zoek naar een job. Ik koos voor het onderwijs als 'hoofdberoep', maar in het begin was het erg moeilijk om aan de bak te komen. Intussen ben ik al begonnen aan mijn achtste schooljaar en beetje bij beetje kom ik dichter bij wat zekerheid. Ik vloog van de ene school naar de andere en twintig werkplaatsen op een jaar was geen uitzondering. Grote klassen, kleine klassen, van het eerst tot en met het zesde, ik heb het intussen allemaal gehad. Daarom ook dat ik al heel wat materiaal bij elkaar heb gespaard. Sommige dingen gebruik ik van iemand anders (onder andere van Klascement), maar ik maakte zelf ook al heel wat.
Zo maakte ik een reeks spellingblaadjes voor vier-vijf-zes. Ze kunnen gebruikt worden in een extra bundel, maar kunnen ook een goeie uitbreiding voor je les betekenen.

Omdat ik weet hoeveel tijd er in het maken van goed materiaal kruipt, deel ik het via mijn blog heel graag met jullie. Leerkrachten, maar ook ouders kunnen er mee aan de slag. Hoe meer materiaal er gedeeld wordt, hoe leefbaarder het wordt, daar ben ik van overtuigd :).

Hieronder zie je een paar voorbeelden en een lijstje met zes blaadjes.




Ik maakte
* g – ch – gt – cht – ng – nk – ngt – nkt
* hoofdletter of kleine letter
* moeilijke woorden
* verdubbeling van medeklinkers - kattenafspraak
* vul de juiste letter in (1)
* vul de juiste letter in (2)

Wil je deze blaadjes aan je verzameling toevoegen en thuis of in je klaspraktijk gebruiken? Kijk dan snel even  hier (er zijn er intussen al een pak bijgekomen!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...