donderdag 16 oktober 2014

De bonnenbus

Een groot jaar terug vertelde ik jullie hier over mijn bonnenbus. Het komt erop neer dat ik een goed systeem voor straffen en belonen wilde vinden. Ik moet zeggen dat er misschien nog wat mankementen aan zijn, maar ik probeer dit jaar de hiaten uit mijn systeem te halen en ik denk dat we dan helemaal vertrokken zijn. In een tweede leerjaar kun je kinderen immers nog bang maken met een rode bon :).

Bij goed gedrag geef ik een groene bon, bij (herhaaldelijk) slecht gedrag een rode bon. Bij drie groene bonnen een verrassing, bij drie rode bonnen een serieuze straf. Die bonnen zaten vorig jaar echter gewoon tussen de schoolagenda en ik moet zeggen dat er af en toe wel eentje verdween. Daarom dat ik dit jaar een bonnenbus voorzag. Ik kleefde gewoon een lege omslag op de allerlaatste bladzijde van de agenda en ik plakte daar het woordje 'bonnenbus' op. Zo kunnen de ouders ook altijd zien hoeveel bonnen hun kind nu precies al verzameld heeft.



Heb je interesse in de bonnen of wil je gewoon het labeltje voor de omslag gebruiken? Kijk dan snel hieronder.

Onder deze link vind je de aanpasbare bravobonnen
Onder deze link vind je de kan beter-bonnen
Onder deze link vind je de verassingen voor de bravobonnen
Onder deze link vind je het label voor de bonnenbus
Onder deze link vind je het voorblad voor de bonnendoos

2 opmerkingen:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...