dinsdag 28 oktober 2014

De Geronimo Stilton-tas!

Ik vertelde het jullie eerder al dat ik in het eerste leerjaar een collega heb waar ik al fantastisch veel van heb geleerd! Ze is niet alleen een voorbeeld als het om schoolideeën gaat, ze heeft ook een neus voor naaien. Misschien denken jullie nu dat ik gewoon iets van haar nodig heb... maar nee hoor, ik meen het! En als je me niet gelooft, oordeel zelf maar en neem een kijkje op Made by Mazella.

In mijn beginjaren mocht ik haar tijdens haar zwangerschap vervangen en toen zag ik al een aantal leuke en bruikbare dingen. Intussen is de tijd niet stil blijven staan en probeert ze - net als ik - steeds te veranderen, te vernieuwen, te verbeteren.
Sinds een paar jaar werken ze in het eerste met 'Ik lees met hup' en in het weekend krijgt een van de leerlingen een mini-hupje mee naar huis. De kinderen nemen het kangoeroetje dan echt overal mee naartoe en later prijken er supermooie foto's in de klas rond de avonturen van hup en de kinderen.

Aangezien ze dat in het eerste leerjaar zo tof vinden, wilde ik ook in het tweede zoiets invoeren. De gang en de schriftjes zijn allemaal binnen het thema van Geronimo Stilton dus werkte ik een tas uit met allerlei spulletjes van deze kleurrijke muis.

Ik ging tweedehands op zoek naar een leuke tas. Eerst was ik van plan om die zelf te maken, maar ik vond uiteindelijk wat ik zocht...


De rugzak is voldoende groot en er kunnen dus heel wat spullen in. Ik zocht vooral veel op beurzen en ben blij met de inhoud van de tas. Hopelijk de kinderen straks ook!

Een pennenzak, gevuld met kleurpotloden, stiften, schrijfgerief, lijm en een schaar.

















Een puzzel met 250 stukken. Om samen met grote broer, zus, mama of papa te maken


Een kleur- en spelletjesboek van Geronimo. Ik koos er enkele leuke blaadjes uit en stopte ze in een map. Er zijn niet alleen kleurplaten en woordzoekers, maar ook sudoku's, tekenblaadjes,...



Misschien is het ook leuk om iets te knutselen!


Of om iets te koken!


Voor bepaalde dingen heb je ook helemaal geen hulp nodig. Neem nu dit luisterboek....


Misschien leest mama of papa elke avond voor en kan dit nu uit het sprookjesboek van Stilton!



Maar uiteraard kan er ook zelf gelezen worden. 


Tot slot zou ik graag nog een dvd en een kwartetspel aan deze rugzak toevoegen. Ik heb deze nog niet in mijn bezit dus kan ik ze jullie hier nog niet tonen.

De bedoeling is om de rugzak op woensdag met de kinderen mee te geven en om hen te vragen om die op maandag terug mee te brengen. Op die manier hebben ze ruimschoots de tijd om me de zak aan de slag te gaan. Dit is helemaal geen verplichting en dus hoeft er eigenlijk niets. Wanneer de kinderen de zak op maandag vergeten is er nog altijd een kans om hem op dinsdag mee te brengen. Ik zal daar nog over communiceren met de ouders in een brief en die post ik dan zeker ook nog op mijn blog.

Misschien hebben jullie ook zo'n klaspop of klasfiguur en gaan jullie ook aan de slag. Als de kids het maar plezant vinden!

Geniet nog van jullie vakantie

2 opmerkingen:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...