zaterdag 18 oktober 2014

Nieuwe ontdekking in blogland!

Elke dag zit ik op het net. Soms kan dat tot fantastische vondsten leiden, andere keren heb je het gevoel dat je je tijd helemaal hebt verprutst. Dat gaat zo en daar moet ik leren mee leven. Goed materiaal vinden neemt soms wel wat tijd in beslag, maar ik heb het er - meestal - graag voor over :).

Een goeie twee jaar geleden begon ik zelf met mijn blog en ik wilde meteen de meest bezochte webstek van het land worden. Jaja, ik en mijn plafond altijd... Toch moest ik echt wel hard werken voordat die bezoekers tot bij mij kwamen. Oké, in het begin postte ik eigenlijk niet zo vaak en er stond ook nog heel erg weinig op mijn blog. Nu zijn we meer dan twee jaar verder, heb ik meer dan 150.000 bezoekers over de vloer gekregen en staan er ook al meer dan 500 berichten op mijn blog.
Niet slecht voor een 'beginner' denk ik dan. Eens het begint te lopen heb je ook het gevoel dat je nuttig bent en dat je je tijd niet in een luchtkasteel pompt. Daarom vind ik het ook zo belangrijk om beginnende bloggers even een duwtje in de rug te geven!

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de trend want toen ikzelf begon, waren er naar mijn aanvoelen helemaal niet zo veel onderwijsblogs. Als ze er waren dan kwamen ze meestal uit Nederland of spitsten ze zich toe op de derde graad. Pas op, deze blogs kunnen uiteraard ook heel erg interessant zijn, maar voor bepaalde leeftijdsgroepen waren er wel wat hiaten. Daarom ben ik heel erg blij dat er nog andere jonge leerkrachten het nut van een blog inzien en er zelf eentje opstarten.

Bij deze wil ik dus heel graag mijn nieuwe ontdekking met jullie delen. De blog van Juf Stephanie staat nog in de startblokken, maar ziet er nu al veelbelovend uit! Heel overzichtelijk, een sobere maar stijlvolle lay-out en heel erg bruikbare lesmaterialen! Zo staat er nu al een heel leuk 'tussendoortjessysteem' online en ook de Boggle-letters vind ik supermooi! Neem vlug een kijkje en denk misschien zelf eens na over een eigen blog! Een stappenplan is trouwens hier te vinden.











Veel surf- en leesplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...