zondag 19 oktober 2014

Hoofdletters oefenen

In het tweede leerjaar nemen de hoofdletters een grote hap uit de schrijflessen. Het is immers de bedoeling dat de kinderen alle 26 letters uit hun hoofd kennen. Daar is wel wat oefening voor nodig. Ik werkte al het een en ander uit rond dit thema (en er volgen later nog een aantal dingen), maar aangezien ik van huiswerken dit jaar een werkpunt heb gemaakt, ging ik ook op zoek naar schrijfblaadjes.

In de Standaard Boekhandel vond ik de volgende boekjes.


















De letters komen overeen met onze methode (D'haese) en deze boekjes zijn dus prima inzetbaar in de klaspraktijk. Je kunt ze als extra oefening gebruiken, maar ik ga er huiswerkblaadjes van maken. Ik laat ze hier in de toekomst zeker nog zien. Ik zal ook steeds twee versies maken zodat de kinderen die links schrijven ook op hun wenken worden bediend. Het voorbeeld staat dan immers rechts zodat zij ook kunnen kijken terwijl ze schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...