maandag 20 oktober 2014

Twee nieuwe blaadjes voor de hersftvakantie

Een hele tijd geleden liet ik jullie hier al mijn bundel voor de herfstvakantie zien. Wat is het heerlijk om eens iets uit de kast te halen dat je opnieuw kan gebruiken! Eens je er je werk hebt van gemaakt kun je er jaar na jaar de vruchten van plukken. Ik heb dat een kleine tien jaar niet kunnen doen, maar het ziet er toch naar uit dat ik voor een aantal jaar na elkaar vertrokken ben in het tweede leerjaar.

Daarom ook dat ik nu al de bundel uithaalde. Zo hoef ik hem vrijdag niet meer snel, snel te kopiƫren maar kan ik hem morgen al klaarleggen voor mijn kinderen. Ik overliep gisteren nog eens de blaadjes en ik merk dat er een paar leerstofonderdelen in verwerkt zitten die de leerlingen tot nu toe eigenlijk nog niet zagen in de klas. Ik weet niet of ik vorig jaar wat sneller heb gewerkt of hoe dat nu precies komt, maar daarom maakte ik een aantal vervangblaadjes. Uiteraard kunnen ze ook gewoon aan de bundel toegevoegd worden.

Het eerste blaadje gaat over de kalender, het andere over woorden met au of ou. Ik maakte de blaadjes niet helemaal zelf, ik scande een paar bestaande werkblaadjes in en maakte er mijn eigen versie van.


























Wens je de herfstbundel met deze extra blaadjes ook te gebruiken? Klik dan snel hier.
Sommige oefeningen zijn niet van mijn hand en voor de volledigheid vermeld ik dus ook de bronnen.


Bron:
* Vakantiekalender - Oefenblaadjes voor de grote vakantie (Van In)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...