zondag 19 oktober 2014

Toch nog eens een boek!

Ik las tijdens mijn weekje Vogezen maar liefst 6 boeken en maar goed ook want de laatste tijd vind ik echt geen gaatje meer om te lezen. Het is altijd veel te laat als ik ga slapen waardoor het me niet meer verstandig lijkt om nog in een verhaal te duikelen. Daarom ook dat een boek hier alleen maar in het weekend nog naar boven komt. Een tijdje geleden kon ik het me ook nog permitteren om 's morgens wakker te worden met een goed boek, maar die dagen lijken ook al lang geteld :). Ik moet dringend dat werken wat afbouwen en opnieuw wat meer tijd voor mezelf (en voor mijn ventje) nemen, maar dat komt wel weer. Als mijn lichaam plots weer een grote STOP voor mijn ogen hangt.

Ach, we klagen niet. We zijn blij dat we kunnen en mogen werken en dat er af en toe toch nog eens tijd is voor een goed boek. Dit keer werd het 'Kijk niet om' van Elin Hilderbrand.

Gegevens

Oorspronkelijke titel: The Castaways
Uitgeverij: The House of Books
Uitgegeven in: 2009 - 2011 (Nederlands)
Vertaling: Yvonne de Swart
Omslagontwerp Studio Jan de Boer BNO, Amsterdam
Omslagillustratie: Susan Fox/Trevillion Images
Aantal pagina’s: 395
ISBN: 978 90 443 3070 0

Flaptekst

Greg en Tess MacAvoy besluiten hun trouwdag met een romantische zeiltocht te vieren. Hun beste vrienden hopen dat de huwelijksproblemen van de MacAvoys nu voorbij zijn. Maar er komt tragisch nieuws. Greg en Tess zijn op mysterieuze wijze verdronken. Ze laten twee kleine kinderen achter. het echtpaar vormde het bruisende middelpunt van de uit vier stellen bestaande groep die elkaar volkomen vertrouwde, samen op vakantie ging en op elkaars kinderen paste. Maar het ongeluk brengt ook smeulende conflicten aan de oppervlakte, en bij alle rouw duikt de vraag op wat er die dag werkelijk op de zeilboot is gebeurd? Was het wel een ongeluk? Of was het moord?


Mijn beoordeling (+/++)

Misschien heeft het te maken met het feit dat ik er zo lang over deed om dit boek uit te lezen, maar ik moet toegeven dat ik dit verhaal soms wat langdradig vond. In het begin hoor je nog heel veel nieuwigheden over de hechte vriendenkring, maar in het midden van het verhaal wordt er vooral ingegaan op bepaalde details. Die worden volgens mij wat te diep uitgespit waardoor er weinig wendingen meer komen. Er was dus niet echt opbouwende spanning in het boek aanwezig. Op die manier blijf je wat op je honger zitten. Zeker geen slecht verhaal, maar voor mij persoonlijk ook geen uitschieter.


Fijne zondag!



Bron:
* http://www.bol.com/nl/p/kijk-niet-om/1001004011249115/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...