vrijdag 23 oktober 2015

A walk in the clouds!

Het laatste halfjaar stond hier bol van de gebeurtenissen en de meeste hebben wel een indruk bij mij achtergelaten. Zo vond ik de verhuis vooral heel erg lastig en kreeg mijn nichtje een half jaartje geleden heel slecht nieuws te verwerken. Wij waren net samen aan 'Start to Run' begonnen, maar na een training of zes werd er borstkanker bij haar geconstateerd. Ik doe het verhaal hier niet helemaal uit de doeken want ik weet niet of ze dat zou appreciëren. Toch wil ik hier iedereen een les meegeven. Het is heel erg dat er zo'n dingen moeten gebeuren voor je iets gaat inzien! Maar AUB, geniet van het leven! Ik doe dit onder andere door te werken, maar ik besef maar al te goed dat er nog zo veel meer dingen zijn om van te genieten! Jullie hebben wel gemerkt dat ik het heel moeilijk los kan laten, maar ik probeer echt wel momenten in te lassen nu. Even tijd voor mezelf, voor mijn ventje of voor mijn familie. Dat moet kunnen, zonder je schuldig te voelen! Een goed evenwicht zoeken (waar je jezelf goed bij voelt) is dus de boodschap en daar ben ik volop mee bezig.

Daarom werkte ik vorige week zo efficiënt mogelijk en plande ik drie activiteiten naast school. Drie is misschien wat veel op één weekend, niettegenstaande dat ik er ongelooflijk heb van genoten :). Vrijdag kwam ik samen met zes vriendinnen uit het middelbaar, zaterdag pikte ik een filmpje mee met  mijn ongelooflijk lieve vent en zondag ging ik met mijn maatje Tine naar het voetbal! En ik moet zeggen dat dit naar meer smaakte. Sommige weekends zal het net iets drukker zijn voor school en zal het niet mogelijk zijn om zoveel tijd vrij te maken, maar ik verplicht mezelf om toch minstens een viertal uur iets anders te doen dan schoolwerk of huishouden. Dat is dan nog geen overdreven luxe in een goeie 60 uur weekend :).

Bon, alweer een lange inleiding om te komen waartoe ik wilde komen :). Het komt erop neer dat ik zaterdagavond dus een filmpje heb meegepikt. Eerst waren er wat protesten bij de wederhelft omdat het over een romantische prent ging, maar uiteindelijk keken we samen gezellig onder een deken naar A walk in the clouds met Keanu Reeves. Het kaarslicht maakte onze avond helemaal af :).


Aan de hand van bovenstaande trailer kun je je eigenlijk al een goed beeld vormen van waarover deze film handelt. Met Keanu Reeves in de hoofdrol is de prent voor mij het eerste uur grappig, vermakend en romantisch. Er zit geen ongelooflijk verhaal achter, maar ik was er wel in mee en zelfs mijn wederhelft vond het nog behoorlijk te pruimen. Vooral met de grappige en bourgondische opa en de tirannieke vader kon hij af en toe wel eens lachen. Het einde is echter wat teleurstellend. Je weet het hele verhaal door wat er zal gebeuren, maar dan doen ze er net nog dat schepje bovenop waardoor het niet meer gewoon romantisch, maar over the top is. Jammer, maar ik heb wel van mijn avond genoten :).

Mijn beoordeling: +


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...