vrijdag 16 oktober 2015

Nog even verder bouwen op mijn beloningssysteem... :)

Intussen heb ik al één leerling die drie groene duimen verzamelde en die kreeg van mijn een groene bon. Die groene bonnen gebruikte ik vroeger al en kun je makkelijk downloaden. Neem maar snel een kijkje achter deze link.

De groene bonnen zien er als volgt uit...


Deze bon kunnen ze bewaren in hun bonnenbus. Die plakt achteraan in hun schoolagenda.
Een tijdje geleden vertelde ik jullie er hier ook al iets over!



Na het krijgen van een bon, mag de flinke leerling drie verrassingskaartjes uit mijn bonnendoos trekken. De doos ziet er zo uit...



Die verrassingskaartjes kun je uiteraard ook downloaden op mijn blog en die zitten achter deze link.
Ze zien er als volgt uit en hebben soms iets in petto voor een individu, andere keren dan weer voor de hele klasgroep.


Bij drie rode duimen krijgen ze dus een rode bon...


Vroeger schreef ik dus elke keer een rode bon uit en gaf ik geen duimen. Daarom staat er ook steeds een reden op. Het zou kunnen dat ik ze nog aanpas tot een algemene rode bon. Die deel ik dan zeker ook nog op mijn blog. Wat ik nu precies na het krijgen van deze rode bon zal doen is nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik wil de kinderen wel degelijk een sanctie geven, maar ben nog op zoek naar goeie. Sommige lieten al een tip achter, maar ik ben zeker dat er hier nog lezers zijn met goeie ideeën. Laat ze maar komen, ik kan ze gebruiken!

Eén van de sancties zou bij ons kunnen zijn dat ze de speelplaats weer papiervrij moeten maken. Dat is wel degelijk een straf, maar we bereiken er ook iets mee. Iemand kan misschien een speeltijd aan de kant staan als er altijd ruzie op de speelplaats wordt gemaakt. Ik zou dus niet iedereen dezelfde sanctie willen geven.

Heb je nog een goeie tip?! Laat die dan zeker hieronder achter!

De rode bonnen kun je trouwens hier downloaden!

Fijn weekend iedereen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...