vrijdag 9 oktober 2015

Verslaafd aan jou!

Het was hier tot voor kort een behoorlijke tijd stil, maar wat heb ik in die periode mijn blogje gemist. Ongelooflijk hoe verslaafd ik aan dat schrijven, delen en helpen ben :). Maar daar gaat mijn berichtje vandaag eigenlijk niet over. Wel wil ik je iets vertellen over het laatste boek dat ik las en dit was 'Verslaafd aan jou' van Sylvia Day. Het boek lag hier al een tijdje rond te slingeren en ik heb het gewoon eindelijk eens vastgepakt :). Ik vraag me wel nog steeds af waar het vandaan komt want ik heb het niet gekocht en aangezien het geen label bevat is het ook niet van de bib. Laat me dus zeker weten als er iemand van mijn vrienden 'Verslaafd aan jou' in zijn/haar collectie mist!


Gegevens

Oorspronkelijke titel: Bared to You
Uitgegeven in 2012
Vertaling: Marike Groot en Ineke de Groot
Omslagontwerp: Sarah Oberrender
Omslagbeeld: Edwin Tse
ISBN: 978 94 005 0238 3


Flaptekst

Gideon Cross en Eva Tramell dragen beiden een beschadigd verleden met zich mee, maar hun passie en lust zijn even bedwelmend als gevaarlijk...
Hij was oogverblindend, briljant, grillig en opwindend. Ik had me nog nooit tot iets of iemand zo aangetrokken gevoeld. Ik hunkerde naar zijn aanraking alsof ik aan hem verslaafd was, ook al wist ik dat mijn verdediging daar zwakker van werd. Ik was bezoedeld, beschadigd, maar hij wist zonder enige moeite bij mij de juiste snaar te raken. Gideon had zijn eigen demonen. Zijn liefde liet me niet meer los, maar het gevaar bleef dat we door ons gekwelde verleden uit elkaar gerukt zouden worden.

Mijn beoordeling (+)

Ik sta ervan versteld dat er nog steeds mensen zijn die nog nooit van 'Vijftig tinten' hebben gehoord, maar blijkbaar lopen er nog altijd zo'n personen op aarde. Pas op, ik werp hier geen steen hoor, maar de hype rond die boeken was zodanig groot dat ik eigenlijk niet goed begrijp dat 'Verslaafd aan jou' ooit kon worden gepubliceerd. Niet dat ik Sylvia Day een slechte schrijfster vind hoor. Daarvoor heb in nog te weinig werk van haar gelezen. Maar de gelijkenissen met de verhalen rond Mister Grey zijn echt frappant. Zelfs tot in bepaalde kleine details waan je je terug in het boek van E.L. James. Moest ik dit boek als eerste hebben gelezen dan ging ik er misschien nog wat meer van hebben genoten, maar nu had ik al snel het gevoel dat ik van dit soort al genoeg had gelezen de voorbije jaren :). Ikzelf geniet namelijk meer van een goeie roman dan van een boek dat om de vijf voeten over seks gaat. Ik moet er wel meteen bij zeggen dat ik dit boek zeker niet als een afkooksel zie. Misschien zou ik dit boek zelfs hoger inschatten dan de Vijftig Tinten reeks. Het handelt eigenlijk over hetzelfde, maar het begeeft zich niet in de sferen van SM. Meneer Cross wil ook wel dominant zijn, maar Eva laat zich niet doen en is niet van plan om zomaar het slaafje van haar nieuwe vriend te worden. Dit boek is daarom voor mij net dat tikkeltje normaler. Al moet ik zeggen dat ik seks op elk uur van de dag en op de meest spannende plaatsen misschien lichtelijk overdreven vind. Mensen die elke dag opstaan om te gaan werken denken 's avonds wellicht vaker aan iets anders dan aan stomende seks :).



De foto staat niet waar hij zou moeten staan, maar als ik hem naar boven verschuif verschijnt hij maar half. Even op gevloekt... maar het leven is te schoon om je over zo'n dingen druk te maken zeker? :)



Bron:
* http://www.bol.com/nl/p/crossfire-1-verslaafd-aan-jou/9200000007042398/?country=BE


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...