dinsdag 6 oktober 2015

Vernieuwd dicteeschrift

Wij werken voor taal met de handleiding Kameleon. Daarnaast geef ik graag nog wekelijks (of zeker twee keer in een maand) een dictee. Op die manier zie je duidelijk welke kinderen welke stukken leerstof nog niet beheersen en kunnen de ouders ook een zicht krijgen op het kunnen van hun zoon of dochter.

De bedoeling is om vanaf nu elke week een dictee in te plannen. Vorig jaar deed ik dat niet altijd en dan kwam het er vaak niet van. Op die manier had ik maar een dictee of 15 op een heel jaar en ik wil dat aantal toch wel wat opkrikken. Omdat ik wat de handleiding betreft zo wel wat tijd verlies, probeer ik hier en daar soms eens iets te schrappen. Kameleon spelling voorziet immers heel veel dictees in het werkboek. Die vervang ik dan door een dictee in het dicteeschrift.

Ik liet het hier eerder al eens zien, maar dit jaar veranderde ik de voorkaft wat. Ik ging op zoek naar een leuke toepasselijke prent van Stilton en koos voor de volgende…


De kaft kun je hier gratis downloaden!

Aan de binnenkant plakte ik ook weer een briefje en dat werd opnieuw lichtjes aangepast. 



Ook het briefje kun je hier gratis vinden.

Ik weet dat ik er wat laat mee kom, het schooljaar is al een goeie maand aan de gang. Maar als ik mijn berichtje moet uitstellen tot volgend jaar dan duurt mij dat te lang :).

Uiteindelijk zien de schriftjes er in mijn klas als volgt uit...



Wie dus op een Stiltonklas zit te broeden, hier kan je alvast heel wat vinden :).

Nog een heel fijne en leerrijke werkweek gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...