zondag 18 september 2022

Almost a year

 Het leven gaat niet steeds over rozen en de doornen halen vaak stevig uit, maar dat mag geen reden zijn om mijn virtueel kind hier te laten verdorren. Een unieke, warme en droge zomer hebben we gekregen, maar het is tijd om alles rondom mij weer water te geven. Zodat alles kan groeien en bloeien en dat ik samen met mijn entourage en volgers er opnieuw de vruchten kan van plukken. En laat die vruchten maar lekker sappig zijn en vol vitaminen. Dan kan ik er weer tegen voor de komende maanden!

In november vorig jaar was het allerlaatste wat ik op Gietjes Corner postte, een herhalingsbundel voor de komende week. Al jaren bestaat mijn Dagelijkse Kost, maar deze werkvorm als start van de dag legde al een serieuze weg af. Zo werkte ik vroeger met een blad per dag, nu opteer ik voor een bundel per week. Dat is net iets haalbaarder als leerkracht.

De eerste dagen van het schooljaar hield ik nog even vrij en gingen we 's morgens klassikaal aan het werk, maar vanaf de tweede week van september zijn we er ingevlogen met het volgende mapje...


Wil je het voorblad ook graag gebruiken? Dan kun je het hieronder downloaden. 
Namen en de school aanpassen en je bent vertrokken.

Elke morgen ligt dit mapje klaar op de bank van de leerlingen. Terwijl huiswerken opgehaald worden, briefjes ingediend en de schoolagenda wordt ingevuld, kunnen de kinderen op hun eigen tempo aan de slag. Hou er rekening mee dat het een tijdje duurt voor ze de werking onder de knie hebben. Blaadjes verdwijnen, schoolagenda's worden niet secuur ingevuld en soms zien bepaalde kids het bos door de bomen niet meer. Voer het idee niet meteen af, maar zet samen met de leerlingen door. Dan zul je later zien dat er heel wat tijd uitgespaard wordt.

Elke week krijgen al mijn leerlingen zes bladen met herhalingsoefeningen. Voor sommigen is dat net genoeg, voor anderen is dat veel te veel. Dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Dit moet immers niet afgewerkt worden, het gaat louter over extra inoefentijd. Bij een aantal leerlingen duid ik oefeningen met fluostift aan (zodat ze het overzicht beter kunnen bewaren), voor anderen geef ik een verbetersleutel zodat ze bepaalde zaken kunnen overschrijven (zoals het Braziliaanse meisje die in de tweede week van september samen met mijn directeur, haar mama en zus aan mijn klasdeur stond). Later ga ik zelfs differentiëren, maar daar is het nu nog een beetje te vroeg voor. Hoe ik dat doe, vertel ik je binnenkort.

Benieuwd naar hoe zo'n bundel eruit ziet? Ik pluk van overal wat. Ik maak zelf oefeningen, maar ik knip en plak er evenzeer uit gevonden, gekregen of gescand materiaal.




Wil je deze bundel graag downloaden en er zelf mee aan de slag gaan? 
Klik dan op onderstaande link.
Ook de bundel van week 2 vind je hier.

Benieuwd geworden naar bundel 3 en wil je graag elke week zo'n herhalingsbundel ontvangen? 
Dan kan dat! Laat hieronder dan een reactie achter (met mailadres) of stuur rechtstreeks naar gietjescorner@hotmail.com.


Ik wens iedereen nog een heel gezellige zondag toe en tot gauw!

85 opmerkingen:

  1. Waauw!! Fantastisch! Zeker interesse parmentier.sofie@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten, hoe tof is dat tinne.vangucht@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel graag! yaradebacker@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed gevonden! Heel graag: fleurverhaeghe@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Dit wil ik ook wel eens proberen.
    tine.b@shpetegem.be
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk! Ik ben ook geïnteresseerd. ute.pardon@ankerwijs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er super uit! Zeker interesse.
    sophie.knaepkens@bsschoten.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik volg je al even en ben fan van je mooie materialen. Kan je me de werkblaadjes ook bezorgen aub? Bo.everaert@dekleinewereldasse.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is super nieuws! Ik kijk er nu al naar uit! :-) charlotte.de.praetere@bsbodebrug.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er superleuk uit! :D Heel knap! Ik heb zeker interesse. Alvast bedankt!
    stefanie.wil@live.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er super tof uit! Ik zou ze graag gebruiken. eline.neuteleers@strafschoolmetlef.be

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Interesse, je werk ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het ook graag gebruiken. sofie.francoys@gmail.com

      Verwijderen
  13. Zeer leuk... heb ook interesse.
    Wendy.uyttersprot@vbssterreneiland.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. annelyn.vanzandbergen@so.antwerpen.be

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Graag! ziet er heel tof uit! leen_vandorpe@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb heel veel interesse. Dankjewel. rosanne.galle@ksdh.be

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel graag. Ziet er heel leuk uit! Dank u! chantal.barbe@outlook.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor het eerst geef ik na 38 jaar lesgeven het tweede. Dus zo'n mooi materiaal is meer dan welkom. Alvast bedankt. joke.de.vlamynck@sgimpact.be

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super leuk.Ik zou die graag ook willen gebruiken.gaelle.verschaeren@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat zou wel super zijn.
    Bedankt om je werk te delen.

    jennavandepoele@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Interesse j.poelmans97@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel veel interesse 😊! Knap van je! incognito.vanessa@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey,ben benieuwd naar meer.
    genevievenelissen@gbs-rekem.be

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw! Topwerk! Zeker interesse! vhkatrien@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel graag! Ziet er super uit! Graag naar joy_beckaert@hotmail.com. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw... dit is geweldig! Interesse.
    sylenthierry@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel graag christeldedonder1840@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw heel fijne bundels! Ik ben ook geïnteresseerd in een wekelijkse update! chadia.leysen@gbs-salto.be

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel graag een wekelijkse update! Dankjewel! Ellenpiessens@terelst.londerzeel.be

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dag Gietje, wat een prachtig materiaal!
    Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in de volgende bundeltjes.
    barbara.deboutte@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Waauw Grietje, dit is zo leuk! Ik zou heel graag wekelijks een bundeltje willen herhalen! Dank je wel. lodatrien@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi materiaal. Ik zou ook graag dit bruikbaar materiaal ontvangen. evimarynissen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo! Heel fijn materiaal! Ik zou dit heel graag ontvangen: paulien.sterckx@tendesselaer.be
    Dankjewel alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel veel interesse in de dagelijkse kost. Mijn mailadres is daisy.pelgrims7@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Bedankt voor de complimenten! Ik heb jullie hierboven allemaal een mailtje toegestuurd en je toegevoegd op mijn lijst met contactpersonen. Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig tot en met Christel Dedonder... deze reactie bleef ergens hangen.

      Verwijderen
  36. Wauw, de werkblaadjes op de foto zien er super uit!
    Toen ik week 1 en week 2 probeerde te downloaden kreeg ik error.
    Maar ik ben benieuwd naar meer: natasja.peeters@outlook.com
    Alvast erg bedankt voor het delen van dit prachtige werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heel graag wekelijks een bundeltje.
    elspeeters119@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een leuk materiaal. Ik ben ook geïnteresseerd!
    Tv.tanjavanderheijden@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik ben ook geïnteresseerd in deze heel bruikbare blaadjes! lindabogaerts27@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Super. Mag ik deze toppertjes ook ontvangen aub? mereltje60@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heel veel interesse in deze blaadjes. Alvast bedankt. katrienthijs75@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Super! Wat een topidee! Heel graag, dank je wel! smurfje_m@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wauw, super. Ik ontvang de bundels graag op annelies.lauwers@kbrp.be

    BeantwoordenVerwijderen
  44. heel mooi gedaan, hier heb ik zeker interesse in :) julie_hechtermans@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heel veel interesse. Dankjewel! veerle.deneys@ telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wauw wat een mooi en nuttig materiaal! Ik heb zeker interesse.
    femke.vanduerm@hartencollege.be

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik heb zeker interesse! Ziet er heel nuttig en goed uit!
    samya.laazibi@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Tot Samya (22:38) zou iedereen een mailtje moeten gekregen hebben. Veel plezier met het materiaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik heb zeker interesse.
    Kan je ook die van de eerste 2 weken doormailen? Ik krijg ze niet geopend.
    Alvast bedankt.
    Evi.vanhoey@so.antwerpen.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wat aan mijn instellingen veranderd, wil je het nu nog eens proberen, Evi? Mvg

      Verwijderen
  50. Supermooi materiaal. Ik heb zeker interesse.
    ria.mattelin@sint-rembert.be

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wauw! Mooi materiaal. Zeker interesse. Graag op sharon.goethals@bewonderwijs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik zou deze graag willen gebruiken voor contractwerk in mijn 2de leerjaar. Bedankt voor het delen, niet het 1ste dat ik van jou kan gebruiken 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wauw, wat een mooi materiaal. Ik heb ook interesse! tine.vergaerde@zano.be

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik heb ook interesse.cynthiavandenbossche@hotmail.com. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Heel tof en mooi materiaal! Ik zou hem ook graag ontvangen: juf.elke@olfatplein.be

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Altijd tevreden van jouw materiaal, dus zeker opnieuw geïnteresseerd! liennachtergaele@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Alvast bedankt en heel graag!! liensamyn@ksas.be

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik ben fan!

    hildedijkmans@helibel.net

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Bedankt voor de fijne complimenten! Iedereen tot en met Hilde (21/09 07:25) zou een mailtje van mij ontvangen moeten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Waw super ! Alvast bedankt ik zal ze zeker gebruiken.
    Mijn mailadres : mia@gemeenteschoolokido.be

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Graag! Wat een leuk idee! Bedankt!
    hanne.van.geel@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Leuk! Wij zijn fan! karen.dewinter@sg-kbs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Topmateriaal! Dankjewel! katrien.theys@so.antwerpen.be

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Gemaild naar Mia, Hanne, Karen en Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Super leuk! Zou ik ook graag uitproberen ☺️ ellasak@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Leuke bundels. Zou ze ook graag ontvangen. Els.coene@schooldeooievaar.be

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Silke.dewaelheyns@wonderwoud.be

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Dag Grietje, fijn dat er mensen zoals jij bestaan die info willen delen. Zelf ben ik nog heel erg zoekende. Ik sta voor het tweede jaar op rij in een auti-werking waarbij het niveaverschil heel groot is. Jouw blaadjes kunnen mij helpen met het differentiëren. En ik hoop in de toekomst ook te kunnen delen dan met anderen! Dus heel graag :-) hutsebautmieke@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Heel leuk! Bedankt! sylvie.lauwers@ankerwijs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Ik heb zeker weer interesse in de nieuwe bundels! Is echt zeer goed materiaal. Alweer bedankt! Thibo.liesbeth@gilko.be

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Waauw, wat een prachtig materiaal! Wat fijn dat je dit wil delen! Ik heb zeker interesse: laurien.baumans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Hele knappe bundel. Ik wil heel graag bundel 3. Ontzettend bedankt! marlies.beelen@gvbshakendover.be

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Super leuk dat je dit wilt delen! Ik ontvang graag de bundels.
    cammy-schijns@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Wauw. Ik zou de bundels ook graag ontvangen. lieshermans@hotmail.be

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Wauw! Ik zou ook heel graag de bundeltjes ontvangen! ellengeysemans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Ik zou heel graag de bundels ontvangen. Ideaal voor in mijn klas! Bedankt dat je dit wil delen! jolien.vandenbergh@lagereschoolduffel.be

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Heel veel interesse in de dagstarters. Ik heb er al een paar in de klas gedaan. Een groot succes! Heel benieuwd naar volgende bundels! katrien.van.tilborg@mariaboodschap.be

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Super tof! Ik zou het graag gebruiken jolien.sonck@theodoortje.be

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Interesse! lauren.hove@lucerna.be

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Interesse! jolien.sonck@theodoortje.be

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...