maandag 19 september 2022

Hier zijn we weer met de wekelijkse actuaquiz!

 Er zaten al een aantal mensen op te wachten en zelf startte ik er vorige maandag al mee, maar nu neem ik ook even de tijd om hem op mijn blog te posten. Hij is er weer: mijn wekelijkse actuaquiz!

Ik weet dat hij vorig jaar in heel wat scholen ingezet werd en daar ben ik best trots op. De kinderen in mijn klas vinden het meestal ook een heel fijne manier om even met actualiteit bezig te zijn.

Als er mensen zijn die nog niet weten hoe de quiz eruitziet dan kun je dat hieronder zien...



Op basis van het weekoverzicht van Karrewiet (dat op zaterdag wordt uitgezonden), maak ik altijd tien vragen + een schiftingsvraag. De maandagnamiddag zet ik het filmpje op en achteraf vullen de kinderen de vragen met hun team in. Hoe dat allemaal in z'n werk gaat, hou ik voor een andere keer. Er staat immers nog meer op het programma rond actualiteit. Hou Gietjes Corner dus zeker in de gaten.

Wat ik vandaag wel nog wil delen is de oplossing van de quiz van deze week...



Wil je zowel de quiz als de oplossingen downloaden? Dan kan dat hieronder.

Maar er is nog meer. Je kunt ook intekenen om elke week een nieuwe quiz te ontvangen. Dan hoef jij enkel maar te downloaden en af te drukken. Laat hieronder een reactie achter of stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com.

Ik wens jullie allen nog een fijne werkweek toe!

21 opmerkingen:

  1. genevievenelissen@gbs-rekem.be

    Ik zou graag wekelijks de quiz ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je aan mijn lijst toegevoegd, Genevieve.

      Verwijderen
    2. Ik zou ook graag de quiz ontvangen. chris.ottenbourgs@telenet.be. Dank je wel๐Ÿ˜

      Verwijderen
  2. Ik zou ook heel graag de quiz willen
    christeldedonder1840@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de quiz altijd top voor mijn klas! Ik zou hem graag terug ontvangen. katleenkeersmaekers@janfranswillemsschool.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook graag wekelijks de quiz willen ontvangen op sharon.goethals@bewonderwijs.be Alvast heel erg bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag! deborah.dries@klassende3master.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil die ook graag. heidi.vandriessche@kbonet.be alvast dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg graag! Dank je wel! Nele.brondeel@gbserpemere.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel interesse in de quiz! ๐Ÿ˜ elkethomas00@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou graag de wekelijkse quiz ontvangen. Alvast bedankt!! moenens.julie2001@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil dit ook graag. ardiessandy@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeker interesse! liennachtergaele@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook wel veel interesse lindsey.gielen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Iedereen tot en met Lindsey (21-09 06:19) zou een mailtje gekregen moeten hebben. Veel plezier met de quiz!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi
    Waar vind ik het weekoverzicht wat op zaterdag wordt uitgezonden? Ik vind precies enkel de weekuitzendingen terug.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je vindt ze gewoon op de pagina van Karrewiet (Ketnet), maar je moet wel even naar onder scrollen. Die van vorige zaterdag vind je hier: https://www.ketnet.be/kijken/k/karrewiet/de-week-van-karrewiet/de-week-van-karrewiet-d20220917

      Verwijderen
  15. Super is dit! Ik zou ook graag willen intekenen voor de wekelijkse Quiz. Bedankt alvast✨

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Grietje, ik wens ook graag het werkblad rond actua te ontvangen. Het samen kijken naar Karrewiet op maandag staat ook op ons programma! hutsebautmieke@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo, ik zou ook heel graag de quiz ontvangen. Ziet er super uit!
    kaat.vanbergen@bsdeuzeldpark.be is het emailadres waarop ik hem graag ontvang. Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou heel graag de actuaquiz ontvangen. Deze is super ! Alvast bedankt. patriciavancleemput@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...