woensdag 11 december 2013

Overzicht in de klas

Leerkrachten onder ons weten het wel... het is druk, meer dan druk. Toetsen maken en geven, boekjes en proefjes verbeteren, punten uitrekenen, rapporten maken, lessen voorbereiden en nog zo veel meer en intussen ook nog wat tijd voor jezelf en je huishouden vinden. Ik heb nog geen kinderen waardoor dat huishouden wel meevalt, maar toch... het stof wordt duidelijker zichtbaar :). Gisteren ook een dagje migraine waardoor het werk zich hier blijft opstapelen.

Daarom vandaag een heel kort bericht, maar voor sommigen misschien niet minder interessant. Ik hou er van om mijn klas wat aan te kleden en daarom vind ik het in het tweede ook belangrijk dat de kalender blijvend aan bod komt. De maand waarin we zijn hangt in de gang en aan de deur (binnenkant), maar ik maak ook een overzicht. Aangezien ik nog niet lang in dit leerjaar sta, zal er de komende jaren wel nog wat aan dit overzicht gesleuteld worden, maar ik ben er nu toch al behoorlijk tevreden over.


Het maandblad, de namen van de maanden en de verjaardagstaarten hang ik telkens uit. Zo worden de maanden ook nog eens gevisualiseerd. De kinderen moeten de volgorde van de maanden in het tweede leerjaar immers kennen. Als het seizoen verandert, wordt deze kaart ook opgehangen.

Wens je de kalender of de verjaardagstaart te gebruiken? Kijk dan snel even hieronder.
De kalender vind je hier. Hij is makkelijk aan te passen voor de volgende jaren, maar ik post hem ook elk jaar opnieuw op Gietjes Corner.
De kaarsjes zie je hier.
De taarten vind je hier.

Heel veel plezier ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...