dinsdag 3 november 2015

Nog meer fichekaarten voor het slingerlezen!

Een paar weken terug vertelde ik jullie hier over mijn fichekaarten per boek uit de bibliotheek. Ik deelde er toen 20 met jullie en ik heb er vandaag opnieuw een paar klaar staan. Doe jij in je klas geen slingerlezen, dan ben ik er zeker van dat deze kaarten je nog op een andere manier van dienst kunnen. Zo kunnen de vraagjes tijdens de les begrijpend lezen worden ingezet, maar kunnen ze ook schriftelijk of mondeling beantwoord worden tijdens een boekverslag,...
Uiteraard kunnen de titels je ook inspireren voor je eigen bibliotheek. Als ik ooit even de tijd vind, zal ik immers ook eens een oplijsting maken van de boeken die nu bij mij in de klas aanwezig zijn. Maar dat zal niet voor deze vakantie zijn vrees ik :).

Bij deze dus 13 nieuwe fiches met inhoud, uitgeverij, aantal bladzijden, leesniveau,...

Ze zien er allemaal weer uit zoals de volgende fiche...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...