vrijdag 17 augustus 2018

Een leuke bladwijzer!

Over lezen vertelde ik de afgelopen tijd eigenlijk nog niet al te veel. Nochtans maakte ik de afgelopen jaren  al heel wat en deelde ik zeker nog niet alles. Tijd voor een update dus en heel veel nieuw materiaal. Vandaag start ik met mijn bladwijzer. Later vertel ik over het gebruik in mijn klas nog heel wat meer. Hij ziet er als volgt uit...


Aangezien ik de voorbije twee jaar maar 16 leerlingen in mijn klas had, moest ik deze vakantie wat extra bladwijzers maken. Ik heb er nu tot nummer 30. Wil je ze graag gebruiken, dan heb ik een zwart-witte versie en eentje in kleur. Download ze hieronder!


Elk kleurtje staat voor een AVI-niveau, maar de kinderen weten dit niet. Ik baseerde me de nieuwe AVI-niveaus.


Op de bladwijzer kruis ik in de hokjes voor het kleurtje aan wat de kinderen mogen lezen. Als ze bijvoorbeeld op niveau M3 zitten, dan duid ik M3, E3 en soms nog M4 aan (waarover later meer).
Elk kind heeft dus een eigen bladwijzer, aangepast aan het eigen leesniveau. De voorkant ziet er van iedereen hetzelfde uit...


Uiteraard kun je ook de voorkant van de bladwijzer downloaden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...