maandag 13 augustus 2018

Aangepast naamkaartje voor de spelletjesmap

Ik ben niet snel tevreden en zet graag de puntjes op de i. Daarom wijzigde ik ook het naamkaartje voor mijn spelletjesmap wat. Elk kind krijgt een witte offertemap om alle spelletjes die doorheen het jaar aan bod komen in op te bergen. Waarom wit? Omdat alles wat met spelletjes te maken heeft in deze kleur mappen terug te vinden is. Handig voor de kinderen, zo weten ze altijd meteen waar ze extra werkblaadjes moeten bewaren. En ook ik krijg op die manier een overzicht in mijn kast. Alle witte ringmappen bevatten materiaal voor dit lesonderdeeltje.

Het nieuwe naamkaartje ziet er zo uit...


Wil je deze kaartjes ook graag inzetten in jouw klas? Klik dan hieronder...

Met dezelfde tekening voorzag ik ook een pictogram voor mijn keuzemuur (waarover later meer). Het komt erop neer dat kinderen weten dat ze in hun spelletjesmap mogen werken als dit pictogram in de klas wordt opgehangen. Uiteraard zal deze keuzemuur nog heel wat meer omvatten!


Wil je dit voorblad ook graag gebruiken? Download het dan snel hieronder.



1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...