zaterdag 26 juli 2014

Het haarportret - twee voorbeelden

Donderdag toonde ik jullie hier al mijn extra schrijfopdracht rond het oefenen van de voornaam. Sommige mensen vroegen via mail om een voorbeeld.


Ik kleurde mijn voorbeeld nog niet in, maar dat is wel de bedoeling als de kinderen wat tijd over hebben. Onderaan in het balkje kunnen de kinderen nog eens hun naam voluit schrijven. De ogen lijken hier ook niet perfect, maar het is dan ook maar een voorbeeld ;).

Dit blad zal ik lamineren zodat het een paar jaar mee kan gaan, zo hebben de kinderen altijd een voorbeeld bij de hand. Ik zal het niet bij de opdracht leggen want dan doen ze het gewoon na, ik toon het voor de kinderen aan de opdracht beginnen.

Op het einde van het jaar wil ik de kinderen nog een portret laten maken, maar dan met hoofdletters. Ook daarvan maakte ik een voorbeeld.



Wil je deze opdracht ook graag gebruiken? Klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...