zondag 13 juli 2014

Labels maken voor verzameldozen

De grote vakantie is een ideaal moment om alles eens opnieuw te sorteren en te rangschikken. Doorheen het jaar heb je daar niet altijd de tijd voor en ik hou wel van netheid en orde. Daarom ook dat ik alle dozen in mijn klas eens wil doorploeteren en sorteren. Sommige dingen erfde ik van een collega die op pensioen is, andere dingen zijn van mijn hand. De nieuwe materialen zitten automatisch in een doos en dat is wel handig, maar bepaalde andere dingen slingeren overal rond.

De dozen die ik hierboven bedoel, zien er bijvoorbeeld zo uit...















Intussen probeer ik ook de andere rondslingerende materialen wat de verzamelen. Dan ga ik steevast bij mijn mama langs want die houdt alles in bewaring in ons ouderlijke huis :). Gelukkig spaart ze echt alles en vinden we zo meestal een doos op maat.

Zo gebruikte ik twee koekendozen om mijn dikke wasco's en punnikklossen te verzamelen.



Aangezien ik geen zin heb om binnenkort op alle dozen uit mijn kast te halen om te weten wat er in zit, voorzag ik de dozen van een label. Dit keer weinig poespas - geen tekening of foto van het materiaal - maar gewoon een naamlabel.


Ik printte ze uit en plakte ze op de dozen. Als ik mijn kast opentrek, weet ik dan meteen welke doos ik nodig heb. 



Nog een fijne zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...