woensdag 16 juli 2014

Villa Toscane, een echte vakantiethriller

De eerste weken zat ik vooral te klussen op school, maar ik maakte ook wel wat tijd om te lezen. Dankzij de leesblog van Kim ontdekte ik heel wat verschillende Nederlandse auteurs en ik zette dan ook al een aantal namen op mijn vakantielijstje.

In de tweede week van de vakantie las ik 'Villa Toscane' van Linda Van Rijn. In het begin van het schooljaar las ik al 'Winterchalet', maar nu koos ik een zomerse thriller van deze Nederlandse schrijfster.

Gegevens

Uitgegeven in: 2014
Uitgeverij: Uitgeverij Marmer BV
Omslagillustratie: Getty Images
Omslagontwerp: Riesenkind
Aantal pagina's: 211
ISBN: 978 94 6068 167 7

Flaptekst

Als Carlo Marino zijn baan bij een bank verliest, besluiten hij en zijn vrouw Heleen te gaan voor de droom die ze al jaren koesteren: ze verhuizen met hun twee kinderen naar Toscane, waar ze in een oude hoeve een agriturismo beginnen. Na een grondige verbouwing en de nodige investeringen komen er snel veel gasten. Carlo en Heleen genieten van hun nieuwe leven als gastheer en gastvrouw, en van het fantastische Italiaanse leven. Net als de kinderen Florian en Sophia zijn ze helemaal ingeburgerd in de kleine gemeenschap.
Maar wanneer er onverwacht vreemde dingen gebeuren op de agriturismo valt hun droomwereld in scherven. Een gruwelijke gebeurtenis brengt een verzwegen verleden naar boven en dwingt hen om hun complete toekomst op het spel te zetten...

Mijn beoordeling (+/++)

Ik heb dit boek van Linda Van Rijn graag gelezen, maar het was wel maar een gewoon tussendoortje. Er zit niet zo heel veel spanning in het boek en je weet snel welke richting het uitgaat. Het verhaal leest wel erg vlot en het komt realistisch over. Dat is altijd leuk als je een thriller leest. Voor een vakantie is dit dus een leuke, hapklare brok, niet meer dan dat.

Bron afbeelding:
* http://www.durftelezen.nl/villa-toscane-van-linda-van-rijn/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...