vrijdag 18 juli 2014

Zelfgemaakte rabarberconfituur

Ik maakte het ooit eerder al eens, maar kwam er het voorbije jaar niet toe. Aangezien ik van rabarber hou en mijn vriend van confituur, wilde ik van die twee nog eens een geslaagde combinatie maken. Wij wonen nog steeds niet in ons verbouwde huis dus moet ik nog altijd rekenen op de moestuin van mama en papa.
Binnen een jaartje zou ik dat willen combineren met eigen gekweekte groenten, maar dat blijft voorlopig alleen bij dromen.

In het begin van de vakantie kreeg ik een aantal stalen rabarber en op de verjaardag van mijn ventje maakte ik er confituur van. Eigenlijk houdt het niet veel in om dit zelf te maken en het is zoveel lekkerder!

Ingrediƫnten: 500 gram rabarber en 500 gram kristalsuiker
De meeste mensen gebruiken geleisuiker, maar ik gebruik gewone kristalsuiker. Dit op aanraden van mama
en schoonmama.


Werkwijze:
1. Veeg de stokken rabarber mooi af met een handdoek (wassen en schillen hoeft niet).
2. Snij de rabarber in schijfjes.
3. Neem een wok, gooi er de halve kilo rabarber in en strooi er 500 gram suiker over.
4. Kook het geheel op en roer voortdurend. De confituur moet een vijftal minuten koken.
5. Giet de confituur warm in potten, draai de pot toe en draai de pot om (zet de pot op het deksel).


Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...