donderdag 17 juli 2014

Klaar voor het nieuwe jaar!

Schiet niet in paniek als jij dat nog niet bent. Ik ben het alleen wat de leesmap betreft :). Maar uiteraard ben ik al blij met deze kleine overwinning. Ik vertelde jullie eerder al over deze map en nu is ze helemaal af!

Ik maakte een overzicht voor vooraan in mijn map:


Ik voorzag dus voor iedere maand een nieuwe bundel, op die manier is er normaal leesvoer genoeg voor ieder kind. Ik maakte een aantal bundels zelf en ik gebruikte een paar bestaande blaadjes.

De eerste twee bundels (voor september en oktober) zijn een kopie uit oude leesboekjes van Leessprong. De kinderen kennen die niet en ik kopieerde uit het vierde leesboekje een aantal blaadjes met woordrijen en zinnen.

De lezertjes van Kameleon vind je in de handleiding. Deze gebruikte ik niet in mijn lessen dus komen ze voor de leesmap goed van pas. Dit zijn ook blaadjes waar woorden en zinnen gecombineerd worden.

Alle andere bundels maakte ik zelf aan de hand van materiaal dat ik op het net vond. Deze week toonde ik hier al een bundel en eerder ook hier

Vandaag maakte ik de tiende en laatste en deed dit opnieuw aan de hand van twee sites (die van Daniel Billiau en Woordentrainer). De bundel bestaat uit 14 bladzijden en bestaat uit woorden en zinnen op (oud) AVI-niveau 5. Hieronder zie je de eerste drie blaadjes.



























Wil je deze tiende bundel ook gebruiken? Klik dan hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...