maandag 21 juli 2014

Leesvoer voor jong en oud.

In de vakantie is er net altijd wat meer tijd om te lezen. Zo neem ik op reis steevast een boek of acht mee zodat ik me ergens in de prachtige natuur kan verdiepen in een romantisch verhaal, een thriller of een literaire roman. De volgers van Gietjes Corner weten het al, ik zou zowat alles lezen. Zelfs jeugdboeken kunnen me vaak nog bekoren. Ik kom er de laatste tijd nauwelijks nog aan toe, maar misschien moet ik daar deze zomer wel weer verandering in trachten te brengen.

Een label 'Boeken' om ze allemaal te verzamelen heb ik niet echt, maar ik heb drie plaatsen waar je naartoe kunt. Ik wil ze graag nog eens op een rijtje zetten zodat de lezers onder jullie weten waar ze een makkelijk overzicht kunnen vinden.

Eerst en vooral is er mijn tabblad 'Gelezen boeken'. Op deze pagina vind je alle boeken die ik sinds het opstarten van mijn blog heb gelezen. Het zijn er nu een zestigtal en er komen er maandelijks minstens twee bij. Naast elke foto staat een link en via deze link kom je op het berichtje dat ik rond dat boek postte. Van ieder boek vind je er de flaptekst, gegevens en mijn beoordeling. De quotering gaat van --- over +++. Zowel het eerste als het laatste geef ik eigenlijk vrij zelden, maar de plusjes of minnetjes geven volgens mij toch een goeie indicatie van het boek.

Hetzelfde overzicht vind je ook nog eens op Pinterest. Daar staan de boeken niet alfabetisch, maar ligt de nadruk vooral op de voorkaften.

Als derde en laatste heb ik ook nog een tabblad 'Wat ik nog wil lezen'. Daar vind je een overzicht van boeken die ik ooit nog eens zou willen lezen. Je merkt dat die lijst behoorlijk uitgebreid is, maar overal waar ik kom durf ik wel wat namen noteren. Zo schreef ik jaren de top tien uit de Standaard Boekhandel op en noteer ik ook titels die door vrienden en familie worden aangereikt.
Merk je dat jouw favoriet boek nog ontbreekt, laat het me dan zeker weten. Ik voeg ze meteen toe.

Als allerlaatste wil ik nog een andere blog aanraden.


Mijn blog gaat overwegend over schoolgerelateerde zaken, maar Kims Leeshoekje handelt louter en alleen over boeken, films en theater. Er is een schat aan informatie te vinden en zowel romans, waargebeurde verhalen als thrillers komen evenwaardig aan bod. Onze genres liggen wat in dezelfde lijn, maar Kim leest gewoon veel meer dan ik waardoor er nu al meer dan 200 boeken op haar blog staan! Allen daarheen zou ik zo zeggen ;).

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...