woensdag 29 april 2015

Herhalen is dagelijkse kost!

In het derde trimester moet er heel wat herhaald worden. Ik doe dat graag op verschillende manieren, maar dat vraagt wat tijd om materiaal te maken. Omdat die minuten me juist vaak ontbreken, zoek ik ook soms naar meteen inzetbare blaadjes of spelletjes. Zo kocht ik een hele tijd geleden een boekje bij Standaard Boekhandel.


Heel wat blaadjes uit dit boekje zijn een goeie inoefening. Ze zijn duidelijk en ze frissen heel wat geziene leerstof op een gestructureerde manier terug op. 

Uiteraard kopieer ik niet zomaar de blaadjes, ik voorzag een hoofding. 


Wil je deze hoofding ook gebruiken, kijk dan snel hier.

Ik probeer nu heel regelmatig zo'n blad onder de kinderen hun neus te duwen zodat ik goed weet welke leerstof bij wie al dan niet gekend is. Deze blaadjes zou ik dus de komende jaren voor het derde trimester willen bewaren. Uiteraard zijn ze ook inzetbaar als extra werkblad bij een welbepaalde les of kun je ze bundelen in een boekje als extra taak voor de kinderen. Er zijn tal van mogelijkheden met dit boekje.

Je kunt het snel bestellen via onderstaande linkjes:


Bronnen:
* http://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/informatief-12-jaar/9789044735635/kathleen-carlier/mijn-oefenschrift-rekenen-2e-leerjaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...