donderdag 30 april 2015

Raadselen met Smiling Friends!

In de voorbije paasvakantie trok ik naar het Boekenfestijn in Kortrijk. Jaarlijks kun je me daar meestal wel terugvinden. Aangezien ik nu al een paar jaar in het tweede sta, kan ik veel gerichter op zoek naar materiaal voor mijn klas en daarom hoop ik ook dat ik nog enkele jaren in dit leerjaar mag blijven staan. Ik kocht een aantal boeken voor mijn klasbibliotheek, maar daar zal ik het later uitgebreid over hebben. We mochten immers dit jaar de opbrengst van het schoolfeest in het aankopen van boeken pompen!

Naast het kopen van verhalen, ga ik er ook steeds op zoek naar knutselmateriaal, werkblaadjes en spelletjes. Via het label Boekenfestijn kun je trouwens ook mijn buit van vorig jaar bekijken.
Dit jaar ontdekte ik echter ook de boekjes van Smiling Friends. Ze worden uitgegeven bij Deltas en passen volledig in het kader van mijn spelletjesdag. Dit jaar kwam dit project nog niet volledig van de grond omdat ik naast woordzoekers en sudoku's niet veel andere puzzels vond, maar ik denk dat ik tegen september een volledig jaar kan vullen! Je hoort het hier zeker!

De boekjes van Smiling Friends zag ik nog nooit eerder, maar ze zijn perfect inzetbaar in heel wat klassen. Je kunt ze gebruiken tijdens het hoeken- of contractwerk, als extra taak of misschien als spelletje wanneer je zo'n dag zoals ik wil invoeren. Er bestaan er voor kinderen van het eerste leerjaar (6-7 jaar), maar ik kwam er ook al tegen voor 10-jarigen. Voor elk wat wils dus en zeg nu zelf... zomaar iets kopiëren en inzetten in je klas is toch ook eens leuk?!

Er zijn een aantal boekjes te verkrijgen in de Standaard Boekhandel of via Bol.com, maar uiteraard kun je ook op zoek gaan tijdens het Boekenfestijn. De kalender van deze leuke boekenmarkt vind je hier.


Bron:
* http://www.vandegoorspeelgoed.nl/leerzaam/deltas.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...