zaterdag 4 april 2015

Eerste werk... een boek uitlezen :)

De bezoekersaantallen kelderen hier! Aiaiai... Maar geef me een paar dagen en ik post weer elke dag materiaal onmiddellijk inzetbaar voor de klas. Neem het me vooral niet kwalijk dat ik nu een weekendje heel even andere dingen wil doen. Daarom ook liet ik het bad vandaag vollopen en nam ik een boek van Debbie Macomber ter hand. Ik was er al een tijdje in bezig, maar zoals ik eerder al zei, lees ik de laatste maanden echt wel weinig.

Eerder las ik al De bed & breakfast in Rose Harbor en nu las ik het vervolg 'Rose Harbor in bloei'. Als je even wil genieten van een makkelijk te lezen roman, dan is Debbie Macomber ongetwijfeld iets voor jou.

Wil je eerst nog even lezen waarover het eerste boek ging? Kijk dan snel even hier.

Gegevens

Oorspronkelijke titel: Rose Harbor in Bloom
Vertaling: Linda Broeder
Omslagontwerp: Johannes Wiebel
Omslagbeeld: Shutterstock
Uitgeverij in het Nederlands: De Boekerij bv, Amsterdam (2013)
ISBN: 978-90-225-6512-4

Flaptekst

Sinds haar verhuizing naar Cedar Cove voelt Jo Marie Rose zich steeds meer thuis in het kustplaatsje, zeker nu ze bevriend is geraakt met haar buren. Nu is het lente, en Jo Marie heeft een klusjesman ingehuurd die haar gaat helpen bij de bed & breakfast een rozentuin aan te leggen. Ze verwelkomt ook twee nieuwe gasten: Annie Newton is in Cedar Cove voor het huwelijksjubileum van haar grootouders, maar zelf worstelt ze met een gebroken hart. En Mary Smith, een succesvolle zakenvrouw, kijkt door een nare ziekte terug op haar leven en komt het einige waar ze ooit spijt van heeft gehad rechtzetten.


Mijn beoordeling (+)

Het komt erop aan niet te veel van zo'n boek te verwachten. Sommige romans hebben interessante verhaallijnen en andere worden dan weer doorspekt met wat humor of spanning, maar dit is niet het geval bij Debbie Macomber. Je moet dit boek ter hand nemen als je gewoon even wil genieten van het lezen op zich en nood hebt aan een luchtig, makkelijk te volgen verhaal. Het heeft weinig om het lijf, maar toch vind ik het ook wel leuk om tussendoor eens van zo'n boek te genieten. Al is het nu weer tijd voor een thriller want er ligt een Esther Verhoef op mij te wachten!


Geniet van het paasweekend iedereen en tot gauw!


Bron:
* http://www.bol.com/nl/p/rose-harbor-in-bloei/9200000015344960/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...