maandag 7 september 2020

Bijbelverhalen met ondersteunende woordkaarten

Ik vertelde je eind augustus al over mijn godsdienstdobbelsteen. Toen had ik het al over vijf van de zes onderdelen, maar je had nog OT-NT (Oud Testament - Nieuw Testament) tegoed van mij. Na een drukke eerste schoolweek heb ik even tijd om dit luikje van dit godsdienstritueel uit de doeken te doen.

Wanneer de kinderen OT-NT gooien, lees ik een Bijbelverhaal voor. Ik gebruik daarvoor het volgende boek...


Telkens er een verhaal wordt voorgelezen, hang ik de bijhorende prent op en tot vorig jaar ook gewoon de titel. Ik vond dit echter wat pover waardoor ik in de voorbije vakantie werk maakte van woordkaarten met de belangrijkste termen. Op die manier kun je eigenlijk heel snel even oprakelen waarover de voorgelezen verhalen gingen.

Wil je de titels gebruiken? Download ze dan hier.
Extra woordkaarten? Klik hier.
Overzicht van de extra woordkaarten (zodat je weet welke woorden bij welk verhaal passen): hier.

Alles verzamelde ik weer in een aantal dozen. Op die manier raak ik niets (of toch zo weinig mogelijk) kwijt. Ik bewaar alle formaten en dan zie ik maar wat er past voor welk materiaal. Hieronder zie je een doos voor de prenten met de titels, een doos voor alle woordkaarten van het Oude Testament en een doos voor alle woordkaarten van het Nieuwe Testament. 



Wil je hetzelfde voorblad inzetten? Dan kan dat ook.


Ik wens jullie allemaal een heel boeiende werkweek toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...