donderdag 10 september 2020

Een leuk voorblad voor een kleurrijke agendamap

Ik had het hier op Gietjes Corner al een paar keer over de huiswerk-/agendamap. Elk jaar opnieuw bestel ik boxen die dan dienst doen als heen-en-weermap. Daar zit voorlopig de agenda (waar je hier meer over leest) en het huiswerk (meer vind je hier) in. Ik vertelde jullie echter nog niet dat ik de eerste dag van het schooljaar een voorkaft laat maken. Dat kan op allerlei manieren en zou misschien wat creatiever kunnen, maar het is al een aantal jaar dat ik met hetzelfde blad werk. Dat ziet er als volgt uit...


De basis is voor iedereen hetzelfde, maar uiteraard pas ik de naam voor elk kind aan. Hoe ik dat doe? Dat lees je hieronder. 
Wil je het sjabloon graag gebruiken? Klik dan op onderstaande link.

Dan komt het erop aan om de naam nog aan te passen, ik doe dit met WordArt. 
Ook hier heb ik een sjabloon voor. Wis de naam en neem dezelfde lay-out over en foefel maar al wat je wilt :)

Je kunt dit sober houden, maar ik typ alles - behalve de eerste letter van de naam - in Wordart. De eerste letter versier ik met een diertje. Daarvoor gebruik ik een bestaand alfabet dat ik ergens (jaren geleden) op internet vond (vraag me niet meer waar...). Dit ziet er als volgt uit...



Wil je dit ook gebruiken? Download het hieronder dan. 
Ik zou er een bron bij vermelden, maar ik heb geen idee meer waar ik het vond!

Omdat ik merk dat er na een aantal jaren toch weer heel wat dezelfde namen de revue passeren, heb ik mij voorgenomen een alfabetische lijst te maken. Daar kan ik dan de komende schooljaren uit putten. Dan zal de werkdruk misschien wat verlagen ;).

Voorlopig heb ik alleen de namen van dit jaar erin staan, maar wie weet, ben je er al iets mee!

Alfabetische lijst met gemaakte namen

Sommige maak ik in de toekomst wellicht nog eens opnieuw want ik zie dat mijn letters niet overal dezelfde omranding hebben. Maar voorlopig hou ik het hierbij.

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...