dinsdag 17 september 2024

Laatste delen Jip en Janneke

 Annie M.G. Schmidt is een fenomeen uit de Nederlandstalige literatuur en misschien is Jip en Janneke een tikkeltje oubollig, ik vind het nog altijd fijn om mijn leerlingen kennis met haar te laten maken. Ik vertelde jullie hier eind augustus al meer over (dat lees je hier) en vorige week deelde ik nog een aantal verhalen over de kleine robbedoezen. 

Intussen zijn alle 7 delen klaar en zijn ze via mail verkrijgbaar. Ze zijn op allerhande manieren inzetbaar. Leg losse verhalen in de kieskast, laat kinderen verhalen meenemen naar huis om als leeshuiswerk mee aan te slag te gaan of zet Jip en Janneke in tijdens je gewone leesles.

Ik maakte van elk deel twee exemplaren zodat de kinderen eventueel ook in groepjes kunnen lezen. 

Dat ziet er dan als volgt uit...


Benieuwd naar alle zeven delen? Laat hieronder dan een reactie achter of stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het ontdekken van maal en het tekenen van groepjes

 Vroeger gebruikten wij de handleiding Kompas voor rekenen. Daarin kwamen eerst een aantal lessen x aan bod zonder dat er eigenlijk al een m...