vrijdag 6 september 2024

Een hele lading rekenhuiswerken

 Ik vertelde jullie een kleine maand terug over een resem huiswerken rond de hoofdletters. Miste je deze aflevering? Dan vind je die hier terug: Huiswerken voor de hoofdletters in een gepersonaliseerd bestekmapje.



Wil je graag de 26 huiswerken graag ontvangen, stuur dan zeker een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com.

Uiteraard was dit niet het enige wat ik meegaf aan de kinderen. Op dinsdag waren er de voorbije jaren steevast leeshuiswerken (waarover later zeker nog meer) en daarnaast kregen ze één of twee keer per week ook een taakje rond rekenen mee.

Doorheen het jaar kon dat iets rond de tafels zijn en daarvoor had ik het tafelmapje, maar er waren uiteraard nog veel meer onderdelen die thuis even herhaald werden. Ik wil er vandaag al een aantal delen. Ze werden altijd op dezelfde manier opgebouwd: een aantal oefeningen met op het einde een korte evaluatie voor de kinderen. Hieronder zie je een paar voorbeelden. Het gaat van getallenkennis tot meetkunde, van metend rekenen tot bewerkingen (al heb ik het later zeker nog uitgebreider over dat laatste onderdeel).








De vijf bovenstaande huiswerken kun je hieronder makkelijk downloaden. Zet ze integraal in of bewerk ze en pas ze aan tot ze ook voor jouw klas bruikbaar zijn. 

Maar er is uiteraard veel meer dan die vijf voorbeelden. Ik heb in totaal een kleine 50 huiswerken rond getallenkennis, meetkunde, metend rekenen en een mengeling van alle rekenonderdelen. Zuivere bewerkingen tot 100 en huiswerkblaadjes voor de tafels hou ik voor een andere keer.

Ben je geïnteresseerd of gewoon heel erg benieuwd naar die lading werkbladen? Dan hoor ik het graag! Laat hieronder een reactie achter of stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com en ze komen allemaal jouw richting uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sjabloon voor huiswerk schrijven rond hoofdletters

In de grote vakantie deelde ik een resem huiswerken rond de hoofdletters . Miste je die aflevering, dan kun je deze hier opnieuw bekijken. E...