vrijdag 7 februari 2014

Aan welke doelen van spelling moet ik werken?

Maandag en woensdag liet ik jullie al iets zien over het leerplan spelling en ik ga er nog even mee door. Ik heb immers nog niet alles op een rijtje gezet. Maandag toonde ik jullie hier een overzicht van de algemene doelen van spelling. Ze zijn met 20 en vind je terug in de concordantielijsten bij de lessen die je moet geven. Er zijn echter naast deze doelen (die met Sp. aangegeven worden) ook tal van andere doelen in het leerplan spelling. Die zijn wat specifieker en worden met een L. aangegeven. Een overzicht van die doelen gaf ik hier (op woensdag).

Deze doelen moeten nu echter nog aan mijn leerjaar gekoppeld worden. Daarom wil ik van beide lijsten een overzicht: aan welke doelen moet er in het tweede leerjaar gewerkt worden? Sta jij in een ander leerjaar, dan wil ik je uiteraard ook op weg helpen om dit aan te passen aan de leeftijd van jouw kinderen.

Bij de doelen met Sp. staan er geen codes. Dat wil zeggen dat er niet aangegeven wordt wanneer er aan welk doel moet gewerkt worden. Ik kan dus geen overzicht maken van de doelen die in het tweede aan bod moeten komen. Ik heb wel een overzicht gemaakt wanneer er aan welk doel wordt gewerkt volgens de handleiding Kameleon. Zo weet ik waaraan ik me moet houden als ik de lessen in de toekomst wat wil gaan aanpassen.

Hieronder zie je een overzicht tot de lessen 5.6. In mijn Word-document vind je een overzicht tot les 12.8. Wil je dit ook gebruiken? Kijk dan snel hier.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...