woensdag 26 maart 2014

Eerste Communie, een feest dat start in de kerk

Ik vertelde je hier al heel vaak dat ik veel leerde van mijn collega uit het eerste leerjaar. Majella staat sinds een paar jaar met zoveel enthousiasme in 'haar' leerjaar dat ik toch vaak gezond jaloers ben op haar creativiteit. Dit zorgt er ook voor dat ik er elke dag opnieuw blijf voor gaan.

In het eerste leerjaar staat het leren van de letters en het oefenen van de sommen tot 10 en tot 20 centraal. Toch is er nog iets heel erg belangrijk voor onze 6- en 7-jarigen. Heel wat leerlingen tellen vanaf nu dan ook al af naar de dag van hun Eerste Communie. Op onze school is dat altijd één van de mooiste vieringen doorheen het schooljaar. Uiteraard is iedereen heel goed gezind en ziet iedereen er fantastisch uit, maar dat is niet alles. Elk jaar opnieuw zorgt Majella voor een aangename en kindvriendelijke viering.

Niet alleen de kinderen steken heel wat uren in de voorbereiding van de mis, ook de juf is het hele schooljaar lang druk bezig met het in elkaar steken van de grote dag. Zo wordt er niet alleen aandacht besteed aan een mooi boekje, ook de kerk wordt stevig aangepakt binnen het thema.

Het is helemaal mijn bedoeling niet om de ideeën van Majella van Made by Mazella in te pikken, maar ik kwam deze foto's tegen en vond het zeker de moeite om ze ook met mijn lezers te delen.
























Wil je nog meer inspiratie voor de Eerste Communie? Surf dan zeker eens hier naartoe. Majella geeft je nog tal van andere voorbeelden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...