zaterdag 8 maart 2014

Geef me de tijd van Valerie Blumenthal

Aangezien ik toch de nodige rust moet inlassen, heb ik mezelf maar wat tijd gegund om te lezen. Echt een bezigheid waar ik o zo van kan genieten, maar waarvan ik anders denk dat ik er geen tijd voor heb. Na de turf van de vorige keer koos ik nu voor een kortere roman. Het werd 'Geef me de tijd' van Valerie Blumenthal. Ik kende de schrijfster al en las van haar hand eerder al 'Haar naam is Hannah'.

Gegevens

Oorspronkelijke titel: Broken time
Vertaald door: Annemarie Verbeek
Uitgegeven in: 2004, in het Nederlands: 2005
Uitgeverij: The House of books
Omslagontwerp: Marlies Visser
ISBN: 90 443 1382 7
Aantal pagina's: 256

Flaptekst

Eirian Mortimer heeft een minnaar. Zij is van plan haar echtgenoot te verlaten. Paul is altijd goed voor haar geweest, maar het lijkt wel of hij ook iets te verbergen heeft. Eirian kan zijn emotionele afstandelijkheid geen dag langer verdragen. Tijdens een etentje ter gelegenheid van hun achtjarige huwelijk, moet zij Paul vertellen dat ze bij hem weggaat, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Op weg naar het restaurant krijgt Paul een auto ongeluk en raakt verlamd. In de maanden die volgen blijft Eirian bij hem. En eindelijk praten zij echt met elkaar. Eirian komt tot de ontdekking dat Paul veel meer van haar weet dan ze altijd heeft gedacht. Hij kent zelfs haar grootste geheim.

Mijn beoordeling (+/++)

Het boek geeft knap weer waar liefde om draait, maar het heeft ook niet meer om het lijf dan dat. 'Geef me de tijd' is een mooie roman die erg vlot leest en die beschrijft hoe een vrouw de liefde voor haar man herontdekt. Na een vreselijk ongeval leren ze elkaar beter kennen en beseffen ze dat ze met elkaar verder willen, ook al was er een tijdje sprake van een minnaar. Ik zie het boek als een goed tussendoortje, maar ik werd net dat tikkeltje te weinig gegrepen. Het verhaal dusdanig is mooi omschreven, maar ik had net iets meer spanning of wendingen verwacht. 


Bron afbeelding:
* http://www.bol.com/nl/c/boeken/valerie-blumenthal/622884/index.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...