donderdag 27 augustus 2020

Een gebedsdoos is een must in elke klas

Zondag had ik het over mijn godsdienstdobbelsteen en toen legde ik al drie van de zes onderdelen uit. Vandaag heb ik het over 'Even Stil' en mijn gebedsdoos.

Bij 'Even Stil' is het - logischerwijs - de bedoeling dat kinderen even stil proberen te zijn en te bezinnen. Je zal merken dat dit in het begin bij een aantal leerlingen zeker niet van een leien dakje loopt, maar naarmate ze dit meer doen, zullen ze er steeds beter in worden. Sommige kinderen vinden hier echt rust, anderen blijven er nerveus van worden. Ik geef hen aan dat je soms zelf rust moet kunnen zoeken (bijvoorbeeld om gedachten uit te schakelen of te kunnen slapen) en dat het op zo'n moment ook kan dat je even bij een gebeurtenis gaat stilstaan. Achteraf wordt hier zeker nog eens over gepraat. Hoe ging dat? Waaraan dacht je? Soms geef ik ook een insteek waar kinderen kunnen over nadenken (bijvoorbeeld een gebeurtenis uit de actualiteit,...).

Mijn gebedsdoos deelde ik hier ook al eens eerder en ik weet dat er wel vraag is naar gebeden voor in de klas. Mijn doos ziet er zo uit...











Elk gebed staat op een afzonderlijke kaart. Ik geef hieronder een voorbeeld...

Samen 

Lieve God, 
vandaag ben ik blij. 
We hebben gisteren leuke dingen gedaan in de klas. 
Er was een gezellige sfeer. 
We waren allemaal samen vrolijk. 
En als we lachten, was het niet uitlachen, 
maar samen lachen. 
Ik wou dat het altijd zo kon zijn, God. 
Want ik denk dat jij het ook leuk vindt 
als we zo met elkaar omgaan. 
Het was een stukje hemel op aarde. 
Help jij ons om vaker zo samen te zijn?


Wil je graag alle gebeden ontvangen? Stuur dan een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com of laat hieronder je mailadres in een reactie achter.

102 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dag gietje geweldig graag bart12stjan@gmail.com

      Verwijderen
    2. Ik zoek ook nog naar gebeden voor kleuters. Veerle.galle1@telenet.be

      Verwijderen
  2. Graag de gebedjes via mail.
    Cindyjooken@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou het fijn vinden om de gebedjes te krijgen op clara.12.08.s@gmail.com, alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb veel interesse naar de gebedjes, dank u wel alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook heel veel interesse in de gebedjes voor mijn beginnende leerkracht dochter. Mieke.coorevits@gmail.com. Alvast hartelijk bedankt om jouw werk te delen! We kijken er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is het mogelijk om de gebedjes door te sturen naar sophie.ikke2208@hotmail.com
    Bedankt al!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is het mogelijk om de gebedjes door te sturen naar sophie.ikke2208@hotmail.com
    Bedankt al!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel graag! Dankjewel om dit te delen, lisamarie@posthoorn.be :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is het mogelijk om de gebedjes door te sturen naar sarah.henrotin@hotmail.com? Lijkt me super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Graag ook de gebedjes aub
    Saralippens@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook graag de gebedjes. Alvast bedankt!
    fien.sinove@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn en heel erg welkom!
    Bedankt om dit te delen :)
    isabel.opsomer@kbkscholen.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou ze graag ontvangen.
    H.Wiersma@cbo-nwf.nl
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tiffany.de.graer@twinkelveld.be

    Dank u wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook veel interesse in de gebedjes.
    Super om dit te willen delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste, is het mogelijk om de gebedjes door te sturen aub? Super dat je dit wil delen

      Verwijderen
  16. Leuk dat je dit wilt delen.
    Graag had ik de gebedjes ontvangen eline_ronsse@hotmail.com
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wil ook! Ziet er super uit, je hebt er duidelijk heel wat werk in gestoken! Je mag ze sturen naar Juf.sarahc@gmail.com alsjeblieft. Groetjes en dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ontvang de gebedjes erg graag. Olivia.gypen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou super graag de gebedjes ontvangen. Hartelijk bedankt !
    amelien.delepeleire@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou ze graag ontvangen. Dankjewel! kirsten.reynders@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel tof! Graag de gebedjes via mail
    evi.bringmans@live.be
    Dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi idee. Graag via mail ursula.baelde@klimtoren.be .

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi idee. Graag via mail ursula.baelde@klimtoren.be .

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel graag. Dank! Mijn mailadres is : marianne.smits0204@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh leuk! Mijn mailadres: charlotte.vanhoutte2306@gmail.com. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. karen-lambrechts@hotmail.com

    Super bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik zou graag je gebedjes ontvangen.
    Alvast heel erg bedankt!
    Groetjes
    Esther
    estherrosschaert@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoe leuk! Vroeger had ik dit ook in mijn kkas, maar ben ze allemaal kwijt. Het zou leuk zijn als ik opnieuw kan beginnen. marleen.verhelst@molenholleke.be

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik zou heel graag de gebedjes ontvangen. Alvast bedankt! christine_lenaerts@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik zou ze ook heel graag ontvangen! Bedankt alvast!
    Laura_dedobbeleer@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Erg graag. Annemie.asselman@terdreef.org

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel graag!
    stephanie.vanmalderen@regenboogschool.be

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel graag, alvast bedankt! Karoverbruggen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dag Gietje, ik wil de gebedjes ook graag ontvangen. Dat kan via natalieminiaci@gmail.com. Alvast bedankt. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Graag ontving ik ook de gebedjes.
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. karenbosmans@hotmail.com
    Ik zou ook graag de gebedjes ontvangen! Bedankt ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zou ook heel graag de gebedjes ontvangen!
    emilie.eerdekens@zavobasis.be
    Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Beantwoord tot 28 augustus 2020 om 16:47.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Graag de gebedjes via mail aub. Bedankt hoor! Fijn idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur je zelf een mailtje of laat je hieronder je mailadres achter? Anders wordt het moeilijk :).

      Verwijderen
  40. Wat een prachtig werk! Bedankt als je het ook met mij wilt delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat een mooi idee. Graag ontvang de gebedjes om ook een gebedjesdoos te meken voor in mijn klas. angelique.vanleenen@pcpobr.nl

      Verwijderen
  41. Fantastisch!
    Is het mogelijk de gebedjes door te mailen naar: shana_decuyper@msn.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Bedankt om dit te delen!
    Diede_swifty@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik ontvang de gebedjes ook heel graag.
    annelies.michiels@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik ontvang ook graag de gebedjes, ziet er super uit!
    nienke.dewaele@vbs-depinte.be

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Super! Ik ontvang ook graag de gebedjes. elinesadaune@koronse.be

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heel veel interesse!

    kelly.rombaut@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Dit zou goed van pas komen in mijn nieuwe klas, bedank! Je mag het versturen naar fienvdc@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dit zou fijn zijn! loosamber@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Beantwoord tot 30 augustus 2020, 22:10. Veel plezier ermee iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik heb ook enorm veel intresse in de gebedjes. Alvast bedankt! laura_vanderhaegen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hallo
    Als het kan, zou je me dan de gebedjes kunnen doorsturen?
    Alvast bedankt!
    stefanie.0.verhaeghe@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Heel leuk idee. Bedankt om te delen !
    martine.debue@vbsheirweg.be

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ziet er heel bruikbaar uit. Bedankt om te delen! betty.dn@vibloleieland.be. Ik heb ook veel interesse in de actuaquiz!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Betty. Ik heb je de gebedjes doorgestuurd, maar voor de actuaquiz zul je nog eens moeten reageren, als dat oké voor je is. Ik moet er nog iets over posten. Hou Gietjes Corner dus zeker in de gaten ;).

      Verwijderen
  54. Hallo, zeer mooi materiaal! Ik zou deze zeker kunnen gebruiken in de klas. Kun je deze doorsturen naar vandammemelissa@hotmail.com? Alvast superdankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Beste,

    zou ik van jou de gebedjes mogen ontvangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Nog mogelijk om de gebedjes te ontvangen? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. is het nog mogelijk om de gebedjes te ontvangen? alvast bedankt! je mag deze doorsturen naar zarahwolkenfelt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Dag mevrouw,
    ik zou het heel fijn vinden om de gebedjes te ontvangen indien u hiervoor de tijd vindt. Dank alvast voor het prachtig materiaal op jouw site.
    evelien_w@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Is het nog mogelijk om de gebedjes te ontvangen? Alvast bedankt! Je mag deze doorsturen naar e.f.dewaal@wvoranje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  60. hallo, is het nog mogelijk om de gebedjes te ontvangen? mvg Lita
    lita.vanherck@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hallo,

    Ook ik zou graag de gebedjes ontvangen als dit kan.
    Alvast bedankt
    Groetjes Liesbeth
    Liesbeth.creemers@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ik wil ook wel graag de gebedjes nataliemahieu@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Veel interesse ! Bedankt.
    justinebockstaele@hotmail.be

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Hallo. Ik wil ook wel graag de gebedjes ontvangen!
    anndesmedt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Heel graag! Merci! ruth_vanbrande@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ik ontvang heel graag de gebedjes. Wat een goed idee met die kaartjes. Alvast bedankt.
    Gr Linda
    l.humme@kpnplanet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Zeer leuke doos. Ik heb zelf een rituele koffer met voorwerpen en teksten, maar ik ben zeker en vast nog op zoek naar extra inspiratie en gebeden. Ik ben dus voorstander. Groeten, Kristof
    kristofbostoen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  68. ik zou ook graag de gebedjes ontvangen op sonckleen@gmail.com
    Alvast hartelijk dank !!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Interesse in de gebedjes! kellyzaman@hotmail.com
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Oh keileuk, bedankt alvast!
    Joy.de.smedt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Ik zou heel graag je gebedjes gebruiken in mijn klasje.
    saradebacker@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Hallo, ik zou ook heel graag de gebeden krijgen. Alvast bedankt! mietbakelant@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Zo leuk dat je dit wil delen, alvast hartelijk dank. Graag een mailtje naar katriendt_1@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Super leuk! Graag mailen naar amberdaamen2001@gmail.com Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ik zou HEEL graag gebruik maken van de gebeden! Laura.de.baene@hotmail.com dikke dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Zou ze graag gebruiken in de klas, bedankt! jasmien.graulus@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Indien het nog mogelijk is mag je deze zeker doorsturen naar amartens9@hotmail.col
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Gebedjes zijn altijd welkom op mimieke17@yahoo.com
    Alvast heel erg bedankt 🙏

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Silke.vanlit@corneliusschool.be

    BeantwoordenVerwijderen
  80. buyserune@gmail.com

    Ik zou ze graag gebruiken! Ben een startende leerkracht.

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...