donderdag 6 augustus 2020

Groepskaartjes, altijd handig!

Ik heb ze nog niet erg lang, maar toch vind ik mijn groepskaartjes heel erg handig. Misschien denk je: Wat is dat nu weer? Dit is heel eenvoudig materiaal en bij heel veel verschillende activiteiten inzetbaar. Vorig jaar had ik ze tot 4, deze vakantie maakte ik ze tot 6. Uiteraard kun je ze nog altijd aanpassen naar jouw wensen.

Gisteren vertelde ik jullie over mijn liedjes en daar heb je bij de verwerking van 'De waggelmannetjes' ook de kaartjes nodig. Ze zijn handig in gebruik en zorgen ervoor dat je snel verschillende groepen hebt zonder rekening te houden met klasnummers. Ik kopieer alles op gekleurd papier zodat je niet alleen de cijfers, maar ook de kleuren kunt gebruiken. 


Groepen van twee maak je door kleurtjes te splitsen. Als je bijvoorbeeld zes gele kaartjes hebt, vraag dan om groepjes van twee te maken binnen de gele groep. Wil je een groep van vier, dan gebruik je de kaartjes maar tot 4. Groepen van zes, dan gebruik je de kaartjes tot 6. En acht? Dan voeg je gewoon twee groepen van vier samen. Ook kun je alle cijfers 1 eens samenvoegen, dan bekom je weer een andere groep. Hetzelfde met 2,...



Wil je de groepskaartjes ook graag gebruiken? Download ze dan hieronder.
Veel plezier ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...