zondag 23 augustus 2020

Godsdienstliedjes en het Wees Gegroet en Onze Vader

Ik heb jullie hier al een aantal keer over mijn godsdienstdobbelsteen verteld. Elke morgen (na Dagelijkse Kost, waarover later zeker ook nog meer!) gooit de nummer 1 uit mijn klas met een houten dobbelsteen. Die ziet er als volgt uit...

Er zijn zes mogelijkheden:

Lied

Onze Vader

Wees Gegroet

OT-NT (Oud Testament - Nieuw Testament)

Even Stil

Gebed


Vandaag wil ik het over de eerste drie onderdelen hebben. De rest volgt dan zeker nog in de loop van komende week.

Voor de liedjes speurde ik het hele net af. Ik had een behoorlijke verzameling, maar alle liedjes van Meester Richard kon ik niet meer bekijken, zag ik de afgelopen vakantie. Alles werd privé. Heel jammer natuurlijk en mijn Pinterestbord was dus een pak minder bruikbaar geworden. Daarom zocht ik een aantal nieuwe liedjes en kwam toch terug tot een mooie verzameling van een 50-tal nummers. Benieuwd naar die liedjes? Kijk dan snel achter deze link: Godsdienst - liedjes.

Voor het Onze Vader en het Wees Gegroet gebruik ik een kaart per leerling. Zie je dit niet zitten om te maken, dan kun je uiteraard ook altijd de tekst projecteren of op je Prowisebord tonen.


Wil je dit document gebruiken? Klik dan op de link hieronder.

Ik druk twee teksten op één vel papier af zodat alles op A5-formaat staat.

Veel plezier ermee en tot morgen!

2 opmerkingen:

  1. Super leuk. Want bidden doen de kinderen niet meer veel, maar met je dobbelsteen is er variatie. Bedankt Stéphanie.

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...