Voorlezen zit intussen helemaal in elkaar. Fijn als er zo'n heuse klus is afgewerkt. Op die manier komt er toch wat rust in de keet... denk ik toch :). Alle dozen werden de voorbije dagen gecontroleerd en alles weer netjes klaargezet voor het komende schooljaar. Heerlijk vind ik dat. Weet je niet welke boeken ik voorlees en hoe ik dat aanpak? Lees dan zeker nog eens deze blogpost opnieuw: Voorlezen... een zaligheid.
Het is ook mijn bedoeling om van elk onderdeel uit mijn klaspraktijk een draaiboek te maken. Dan kan ik dat makkelijk doorspelen aan collega's, vervangers,... Daarin vind je een beknopt overzicht van de doelen, het materiaal en mijn werkwijze.
Wil je dit draaiboek graag nog eens van dichterbij bekijken? Klik dan op de link hieronder.
In mijn vorig artikel vertelde ik er ook bij dat ik jullie nog iets meer over 'Twix en de geluksgetallen' wilde vertellen. Misschien wist je het nog niet, maar er bestaat een website met heel wat materiaal, namelijk: Twixuponatime.com.
Daar haalde ik de volgde leesinstructies vandaan:
- Boek in 3 à 4 weken lezen
- Beginnen bij p.4-5 (voorstelling van koning Twix)
- Daarna personages voorstellen (vooraan in het boek)
- Voor deel 1 over de opdracht vertellen (leeftijd van de prinsen en prinsessen) – loopt eigenlijk ook door in deel 2 (daar worden nog leeftijden ‘verklapt’)
- Deel 1 voorlezen
- Opdracht voor deel 2 vertellen
- Deel 2 voorlezen
- Deel 3 voorlezen
- Eventueel opdracht voor deel 4 uit de doeken doen (eerste schooljaar niet gebruikt)
- Deel 4 voorlezen
Opmerkingen:
- Elke prins/prinses heeft een geluksgetal (tafels met gelijke factoren) – afbeelding met klavertje vier
- Er zijn kleurplaten bij het boek (zie website)
- Ook de opdrachten vind je op de website
Geen opmerkingen:
Een reactie posten