maandag 3 augustus 2020

Spelletjes mét ZILL-doelen

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier iets postte, maar ik heb niet stilgezeten. Het is een heel rare tijd geweest (en dat is het eigenlijk nog steeds) en tijdens de lockdown 'lesgeven' beviel me niet zo heel erg. Daarom hoop ik dat we vanaf september gewoon weer met onze volledige groep meteen en elk moment van de dag aan de slag kunnen. 

Ook hier wil ik de draad weer oppikken en waar ik nu mee bezig ben, sluit eigenlijk naadloos aan bij mijn laatste post (van april alweer). Toen vertelde ik jullie over mijn tussendoortjes en spelletjes. Intussen is het document helemaal afwerkt en voegde ik er ook ZILL-doelen aan toe. Ook alle extra materiaal die je nodig hebt, is intussen gemaakt en deel ik graag met jullie. Interesse? Lees hieronder dan zeker verder!


Ik heb zoveel mogelijk naar een combinatie van persoons- en cultuurgebonden ontwikkeling gezocht. Dit is geen exacte wetenschap dus je kunt er gerust hier en daar nog iets aan veranderen. Onderaan het document staat de volledige omschrijving van de doelen. Daar kun je dan gemakkelijk terugvinden waarom ik dit doel bij dit spelletje vooropstelde.

Wil je het document ook graag in je klas inzetten? Dan kan dat! Klik hieronder op de link.

Om goed bij te houden wanneer je wat gegeven hebt (en dus ook kunt aangeven welke doelen er al aan bod kwamen), maakte ik ook een simpele tabel. Dan komt het erop neer om 's avonds (of ergens tussendoor) gewoon die tabel in te vullen. Dat kost je misschien een minuutje tijd. Ik zal nog moeten zien of dat voor mij werkt, ik heb ze ook nog niet gebruikt. We zullen dit komend schooljaar zeker evalueren (en desnoods wat bijschaven). Ik ben alvast van plan om die tabel in mijn agendamap te bewaren, dan heb ik die altijd bij de hand en zal ik wellicht sneller geneigd zijn om hem bij te houden ;).

Klik op de link hieronder om de tabel te downloaden.

Weet je nog niet helemaal hoe ik mijn tussendoortjes aanpak? Dan lees je best nog eens mijn algemene post hierover. Die vind je hier terug. Daar kun je ook nog ander materiaal downloaden. Uiteraard is het label rond de tussendoortjes ook altijd handig. 

Heel veel plezier ermee en tot gauw!


1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...