maandag 13 januari 2014

Bewegen is gezond, ook in de klas

De buikgriep is echt nog niet uit mijn lijf, daarom duurde het vandaag net iets langer dan anders voor ik hier iets gepost kreeg. Maar we geven niet op, we willen natuurlijk een jaartje rond schrijven :).

Heel grootse dingen ben ik in deze tijd van het jaar niet aan het uitwerken, maar ik heb toch wel nog een paar tips, ideeën en tal van ander materiaal. Daarom heb ik het vandaag nog even over een leuk tussendoortje. In een eerste graad is het immers belangrijk om je lessen wat te doorspekken met die tussendoortjes. Ik heb dat moeten leren hoor want in de hogere leerjaren was ik dat niet gewoon. Al merk je wel dat ze in elk leerjaar van nut kunnen zijn. De boog kan immers niet altijd gespannen zijn.

Op mijn blog liet ik hier en hier al enkele voorbeelden zien, maar ik kreeg vorige week ook nog een goeie tip van een lieve collega. Het gaat over een stukje van 'Kinderen voor kinderen' waarbij je zowel de dansinstructie als het volledige dansje ziet. Uiteraard kun je de danspasjes ook overlaten en onmiddellijk aan het eigenlijke dansje beginnen.

Hieronder vind je de video. Veel dansplezier!

2 opmerkingen:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...