donderdag 2 januari 2014

Wat wil ik dit jaar met mijn blog?!

Eigenlijk ging ik al in 2012 van start met mijn blog, maar toen vond ik de tijd en de drive niet om heel regelmatig iets te posten. Sinds vorig jaar is dit echter veranderd en nu wil ik uiteraard die lijn doortrekken. Ik stel daarom enkele doelen voorop. Geen grootse uitspraken of onhaalbare streefdoelen, neen, doelen waar ik me goed bij voel en die in 2014 zeker haalbaar moeten zijn.


* 30 boeken posten
* minstens 10 naaiwerkjes effectief maken én afwerken
* minstens 10 keer iets posten over mijn schilder- en tekencursus
* 10 nieuwe knutsels met jullie delen (zowel voor kinderen als voor thuis)
* 5 flockcreaties uitproberen
* 3 originele cadeautjes in elkaar steken
* een 500-tal weetjes blogland insturen (10 per week)
* 100 dingen rond het onderwijs (materiaal, versiering, suggesties, tips,...) met jullie delen
* 12 sites of blogs in de kijker zetten (ééntje per maand)
* een 5-tal resto- en reisideeën posten zodat iedereen nieuwe adresjes leert kennen
* de tijd nemen om 5 films te bekijken en ze hier te beoordelen
* minstens 10 recepten voor beginners
* in totaal zo'n 250 berichten schrijven want als je alle bovenstaande vooropgestelde doelen optelt, zou je aan 250 moeten komen. Lukt dit niet dan is alles over de 200 goed (dan doe ik beter dan 2013) :)
* mijn bezoekersaantal verdubbelen - we zitten nu op een kleine 30.000 en ik hoop dat ik in december de kaap van 60.000 overschrijd.

Daarnaast vind ik het ook belangrijk om mensen te blijven inspireren. Ik kreeg sinds het oprichten van mijn e-mailadres gietjescorner@hotmail.com al een 100-tal mails en daar ben ik blij om. Dat wil zeggen dat ik al 100 keer mijn materiaal kon delen en er iemand gelukkig mee kon maken. Bij deze hoop ik dat jullie me zullen blijven mailen. Dit is tenslotte ook één van de redenen waarom ik met Gietjes Corner ben gestart. Ik wil niet dat mensen tijd en energie blijven steken in materiaal die al bestaat!

Die mails lopen dus al goed, maar reacties en suggesties blijven sinds het ontstaan van Gietjes Corner op mijn blog wat uit. Dat vind ik wel jammer omdat ik vaak wat in het wilde weg blijf posten en delen. Aarzel dus niet om een reactie of suggestie op mijn blog achter te laten. Gietjes Corner is er uiteraard ook om een interactie tussen leerkrachten, ouders en (eventueel) studenten op gang te krijgen.

Naast mijn doelen voor mijn blog heb ik ook nog een bescheiden persoonlijke to-do-list opgesteld voor 2014. Helemaal bovenaan staat een afgewerkt huis want we zijn intussen al 2 jaar aan het verbouwen. Ik zeg we, maar het grootste werk is er natuurlijk vooral voor mijn ventje en de papa's. Ik ben dan ook supertrots op hen. Dat kan ik niet genoeg zeggen. Daarnaast wil ik die sport- of loopdraad weer oppikken en wil ik alles dat verhuisd moet worden, sorteren zodat we een paar straten verder met een propere lei kunnen beginnen.  Koken liet ik hier de afgelopen vier jaar wat over aan de beste kok van ons twee, maar ik heb plechtig beloofd dat daar vanaf 2014 verandering in komt. Als die dingen echt werkelijk gebeuren, zal ik al heel tevreden zijn. Als er dan nog wat tijd over blijft om te genieten van het leven, dan word ik het komende jaar heel gelukkig. In 2013 zijn we dat immers toch wel wat vergeten!


Bron afbeelding:
http://werkzaak.wordpress.com/2012/10/03/hoe-smart-kan-ik-mijn-doelen-maken/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...