vrijdag 17 januari 2014

Eet- en drankhuis De Kluze in Torhout

Een tijdje terug gingen we samen met ouders en schoonouders naar de kerstmarkt in Brugge. Mijn schoonzus en haar fietsgekke vriend stonden er immers met een kraampje zodat wij met veel plezier de kas wat gingen spijzen. Omdat het er zo druk was en er haast geen vrij plaatsje in een restaurant te bemachtigen was, zakten we 's avonds af naar Torhout. Ik ging er vroeger naar school en twee vriendinnen woonden er ooit zodat ik de buurt wel wat ken. Eerder namen Lies en Eva mij mee naar 'De Kluze' en dat deed ik nu ook met mijn ouders en schoonouders.


Er moesten wat tafels verschoven worden, maar uiteindelijk kregen we een comfortabel plaatsje in het gezellige eet- en drankhuis. Er hangen heel wat gitaren in het cafeetje en de eerste keer dat je er binnengaat, kom je echt ogen te kort. Er hangt zo'n vertrouwde en oervlaamse sfeer dat je je onmiddellijk op je gemak voelt.

Op maandag en woensdag is 'De Kluze' gesloten, andere dagen is het open vanaf 18 uur. Hun specialiteiten zijn varkenshammetje in triple Karmeliet en varkenshaasje in Torhoutse mosterdsaus. Maar uiteraard kun je er ook terecht voor een slaatje, scampi's of een lekkere steak. Elke week zijn er ook suggesties zodat je steeds weer verrast kan worden.

Wil je de sfeer opsnuiven en wat meer te weten te komen over 'De Kluze'? Surf dan zeker eens naar hun site. De foto's zijn daar een pak duidelijker en je zult ook zien dat er een gezellig terras bij het huis hoort. Voor elke dag van het jaar is het dus de plaats bij uitstek om samen te komen onder vrienden of familie. Breng je 'De Kluze' liever bij jou thuis? Dan kan dit want er is een ook een traiteurdienst.

Fijn weekend (straks)!

Bron afbeelding:
*http://www.dekluze.be/home.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...