woensdag 29 januari 2014

Nu of nooit van Harlan Coben

Ik leerde Harlan Coben al een hele tijd geleden kennen door Majella van Made by Mazella. Voor zij zo creatief was met stof en naaimachine had ze nog tijd om te lezen :). Toen heeft zij mij de naam van Coben doorgespeeld. Ik las vroeger al een aantal boeken, maar toen had ik nog geen blog. Er is hier dan ook nog geen enkel verslagje over deze schrijver te vinden.

Een tijdje geleden vond ik in de bieb een jeugdboek van hem. De kaft en de korte inhoud sprak mij meteen aan en ik weet ook wel wat ik van Coben mag verwachten. Deze Amerikaanse auteur schrijft immers altijd bloedstollende thrillers.

Gegevens

Oorspronkelijke titel: Seconds Away
Uitgegeven in: 2012, in het Nederlands: 2013
Uitgeverij: Boekerij
Omslagontwerp: Wil immink
Vertaling: Gert van Santen
Omslagbeeld: James Walker / Trevillion Images
ISBN: 978-90-225-6618-3
Aantal pagina's: 334

Flaptekst

Mickey Bolitar doet zijn best om het hoofd boven water te houden op zijn nieuwe school, maar dat wordt bemoeilijkt door iets afschuwelijks: een van zijn klasgenoten, Rachel, wordt bemoeilijkt door iets afschuwelijks: een van zijn klasgenoten, Rachel, wordt zomaar neergeschoten, en Mickey en zijn vrienden blijken opeens midden in een samenzwering te zitten. Mickey moet slim en koelbloedig handelen om uit te zoeken wie er achter Rachels familie aanzit, en om zichzelf en zijn vrienden te beschermen. Hij weet alleen niet tegen wie of wat ...

Mijn beoordeling (+/++)

Dit boek van Coben is eigenlijk niet het begin van het verhaal over Mickey Bolitar. Dat had ik eigenlijk maar na een tijdje door. Het boek kan afzonderlijk worden gelezen, maar ik zou je toch aanraden om het eerste deel 'Schuilplaats' eerst te lezen. Zo zullen er bepaalde dingen misschien wat duidelijker worden. Tijdens het boek zijn er enkele verwijzingen naar het verleden van Mickey en die zijn te volgen, maar ze zijn niet altijd even helder. Los daarvan vind ik 'Nu of nooit' zeker een aanrader. Het boek is vlot geschreven en raakt onderwerpen aan die niet alledaags zijn. Zo is de mama van Mickey psychiatrische patiĆ«nt en de moeder van Ema is dan weer een beroemde filmster. Dit boek is dus echt wel 100% Amerikaans. Heel degelijk, zonder meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...