zondag 21 juni 2015

Nog eens een vlaggenlijn gefabriceerd!

Het moet heel erg snel gaan vandaag want er is hier wel wat stress. De rapporten moeten binnenkort klaar zijn en er moeten ook nog wat toetsen verbeterd worden. Maar het weekend was zodanig druk dat er weinig tijd over bleef om achter mijn bureau te kruipen. Vandaar ook weinig beweging op Gietjes Corner.

Toch werd er wel weer iets gefabriceerd en EINDELIJK nog eens achter de naaimachine. Ik moet zeggen dat ik er (ondanks de deadline) van genoten heb. Gisteren was het de babyborrel van Jae-Lynn en ik maakte een vlaggenlijn om de zaal nog wat meer te versieren binnen het thema rood-wit (met bollen).


Ik gebruikte stof met kleine witte stippen (die op de foto's niet echt duidelijk zijn), wit biaislint (3 meter) en witte flockfolie.

Foto's van de slinger op het feestje heb ik niet (want er moest wat drank geschonken worden ;) ), maar ik hing hem wel eens op in onze gang.


Achteraf gezien maakte ik eigenlijk een foutje. Oké, je kunt me een muggenzifter noemen, maar ik ben wel wat perfectionistisch ;). De L van Lynn moest een grote letter zijn en de bollen op de stof zijn misschien net iets te klein. Voor de rest was ik wel tevreden met het resultaat en ik hoop dat de slinger nog vaak opgehangen wordt tijdens feestjes van de kleine Jae-Lynn.

Wil je zelf een vlaggenlijn maken? Trek dan toch een tweetal uurtjes uit en bekijk de omschrijving hier en hier. Vragen kun je uiteraard altijd hieronder achterlaten of naar gietjescorner@hotmail.com sturen.

Nog een fijne zondag!


Stof: Stoffenspektakel
Biais: Stoffen Deerlijk/Soie Unique
Flockfolie: Framalo

2 opmerkingen:

  1. Tof!! De zaal zal zeker opgevrolijkt geweest zijn met die mooie naamslinger! Altijd een léuk en origineel kadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mohow, zo mooi!!! Dit wordt zeker elk jaar uitgehaald op haar verjaardag!!!
    Grote zus zal er ook zo'n eentje willen denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...