dinsdag 30 juni 2015

Tot ziens, maar niet zonder cadeautje!

Vele juffen lieten vandaag een traantje en ook ik kreeg het even moeilijk. Na een jaartje zo vaak bij elkaar te zijn, is het uiteraard niet makkelijk om afscheid te nemen. Gelukkig kon het wel in stijl!

Jaren had ik al wilde plannen voor een afscheidscadeautje, maar ik kwam er nooit toe. Eerst was er geen concreet idee, later was er vooral een gebrek aan tijd. Zo kocht ik vorig jaar al een zak Mars, maar werden ze nooit met de kids meegegeven. Jammer vond ik dat en daarom stelde ik mijn prioriteitenlijst in juni wat bij.

Het idee van een persoonlijke gift komt helemaal niet van mij. Ik zag het eerder al bij mijn supercollega Majella van Made by Mazella en ook Pinterest staat vol met ideetjes. Klakkeloos iets overnemen is niets voor mij en daarom bedacht ik zelf iets. Wil je iets met foto's, dan vind je een leuk idee bij Majella. Ik maakte voor iedereen een persoonlijke pennenhouder.

Benodigdheden:


  • Groot conservenblik
  • Wit papier
  • Foto's
  • Plakband
  • Koekjes/snoep
  • Inpakpapier

Werkwijze:

1. Maak voor ieder kind een naamgedicht. Hieronder een voorbeeld.


2. Ga op zoek naar foto's van dit kind. Ik koos voor een klasfoto en een persoonlijke foto. Die plakte ik dan naast het naamgedicht. Zorg ervoor dat je blad liggend is.

3. Onderaan plaatste ik nog mijn naam en het schooljaar. Het documentje ziet er dan als volgt uit.


4. Ik vroeg aan mijn mama om even in haar/onze verzameling knutselmateriaal te duiken en ze viste er 19 grote conservenblikken uit. Zalig zo'n mama, echt waar!

5. Druk het gedicht af en knip op maat. Je kunt het met lijm bevestigen, maar mijn nichtje had een beter idee. Ze wees mij op het gebruik van plakband. Cathelin had het over washitape, maar aangezien ik dat niet in mijn voorraadkast liggen had, gebruikte ik gewoon gekleurde plakband. 
Doordat een A4 niet breed genoeg is om een groot conservenblik te bedekken, gebruikte ik twee reepjes plakband. Op de foto's is dat niet helemaal duidelijk, ik vergat dit detail vast te leggen.




6. Het is eigenlijk een pennenpot, maar aangezien ik geen schrijfgerief meer kon aankopen, vulde ik het blik met koekjes en snoep.



 7. Uiteindelijk werd alles nog netjes ingepakt. Op die manier kon ik dus het schooljaar afsluiten in stijl.


En dat dan x 19 :).


Mijn mama zorgde trouwens niet alleen voor de blikken, ze hielp me de deadline halen! Daarom moetie, een dikke dank u wel om me gisteren tussen 22u en 0u bij te staan ;)!

2 opmerkingen:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...